شمیم تلاوت مجلسی در طاق‌بستان + عکس و فیلم
کد خبر: 4008320
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

شمیم تلاوت مجلسی در طاق‌بستان + عکس و فیلم

فینال شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در مرحله استانی کرمانشاه شب گذشته به پایان رسید.

به گزارش ایکنا، مسجد النبی طاق بستان استان کرمانشاه شامگاه چهارم آبان‌ماه، میزبان مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود. مجلسی که با حضور علاقه‌مندان، اساتید قرآن و مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.
 
دبیری این مرحله از استان کرمانشاه برعهده وحید نظریان بود. نظریان که خود یکی از قاریان مجلسی‌خوان کشور و محافل خارج از ایران به حساب می‌آید در این مراسم ضمن خوشامدگویی و ابراز رضایت از حضور شرکت‌کنندگان در مرحله ارسال آثار گفت: در بین ۳۶ اثر از تلاوت قاریان استان کرمانشاه هفت اثر برگزیده از مرکز و شهر‌های اطراف استان کارشناسی و به مرحله فینال استان راه یافتند.
 
در ادامه این مراسم داوود جعفری، دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر که مهمان ویژه این بخش از مرحله استانی بود ضمن بیان اهداف جشنواره و توضیحات بخش فنی مرحله استانی، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری بخش استانی کرمانشاه اظهار کرد: ظرفیت این جشنواره به علت مردمی بودن و همراهی خوب قرآنیان سراسر کشور یک ظرفیت بسیار ایده‌آل برای معرفی چهره‌هایی است که شاید تلاوت مردمی و مجلسی را بیشتر دوست دارند و می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند.

جعفری افزود: آمادگی این را داریم که ضمن سرمایه‌گذاری بر روی استعداد‌های موجود قرآنی در استان‌ها و منتخبان کشور، می‌توانیم با توجه به بستر مناسب ارتباطات مردمی زمینه حضور چهره‌های قرآنی و مجلسی‌خوان را در دیگر استان‌ها فراهم آوریم.

وی بیان کرد: جشنواره تلاوت‌های مجلسی ظرفیت‌های بهتر و پرمخاطب‌تر بیشتری را داراست، چون ما هنوز از مؤسسات مردمی به شکل رسمی برای ورود به این عرصه درخواستی نداشته‌ایم؛ ولی این امکان را فراهم می‌کنیم تا از ادوار بعد زمینه مشارکت مؤسسات قرآنی در کشور فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری چنین محافلی در سطح استان تاکید کرد: یکی از مطالبات ما که به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم بکارگیری ظرفیت مدیریتی اهالی قرآن در رأس امور استان است و به توفیقاتی هم دست پیدا کرده‌ایم.
 
وی گفت: اولویت همکاری ما برای تصدی‌گری امور شهری و بخصوص فرهنگی استان با بکارگیری فعالان و شاخص‌های قرآنی استان است، اما مستلزم آن است که جامعه قرآنی خود نیز جنب و جوشی خودجوش همچون جشنواره تلاوت‌های مجلسی را در شهر و استان ایجاد کند. جامعه قرآنی باید بداند که جریان‌سازی قرآنی به دست هیچکس صورت نخواهد گرفت، مگر آنکه خود پیش قدم شده و در ایجاد این جریان قرآنی سکان‌دار آن باشد.

در بخش دیگر این مراسم هفت نفر برگزیده این مرحله به نوبت، تلاوت خود را ارائه کردند که در هر نوبت بسیار مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. بعد از خاتمه تلاوت نفرات برگزید و رأی‌گیری از حضار و رأی فنی داوران آرش سوری جواز ورود به مرحله کشوری شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کرد.
 
پایان‌بخش این مرحله تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز و بین‌المللی بود که در تمام دقایق اجرا فضای محل برگزاری را با شمیم عطر تلاوت مجلسی قرآن کریم همراه کرد و شور و حرارت وصف‌ناپذیری را برای حضار به همراه داشت که باعث گرمابخشی این مرحله استانی شد.
 
مرحله فینال استان تهران نیز ششم آبان‌ماه در فرهنگسرای قرآن با حضور اساتید و مدیران شهر تهران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha