برگزاری یادواره «شهدای دانشجو» در خوی
کد خبر: 4008682
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

برگزاری یادواره «شهدای دانشجو» در خوی

یادواره «شهدای دانشجو» با حضور مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و به همت بسیج دانشجویی سپاه خوی در مزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

سید محمود صفری مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یادواره «شهدای دانشجو» با حضور سیدمحمود صفری، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و به همت بسیج دانشجویی سپاه خوی ۶ آبان در مزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: چه چیزی بالاتر از شهادت برای آرمان‌خواهی دانشجویان می‌تواند مطرح باشد، در تمدن‌سازی دو بعد در جامعه مطرح است یکی از آنها، ظاهر جامعه که همان شاکله تمدن نوین اسلامی بوده که فرع محسوب می‌شود و دومی هم روح جامعه است که آن را غیرت و شجاعت تعریف می‌کنند که این شجاعت را شهدا برای ما به ارث گذاشته‌اند که اصل است.

سیدمحمود صفری افزود: از شاخصه‌های بعدی تمدن نوین اسلامی که در جمع جوانان باید باشد پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است و باید فاصله طبقاتی را کم کرد، فقر، فساد و تبعیض را در جامعه از بین برد.

وی ادامه داد: در توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت در بین جوانان باید از پشتوانه‌ شهدا استفاده کرد و مردم و مسئولین با عمل به سیره شهدا همیشه قدردان خانواده‌های شهدا باشند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی عنوان کرد: مطالبه‌گری رسالت اصلی دانشجویان بسیجی باید باشد، از طرف دیگر لازم است، که مسئولان هم از روحیه انتقادپذیری برخوردار باشند و انتقاد و مطالبه‌گری در یک فضای صمیمی و تاثیرگذار به دور از تنش انجام گیرد.

وی تصریح کرد: خروجی دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید شهید چمران و امثال این بزرگوار باید باشد چرا که نقش مردم به ویژه دانشجویان بسیجی در تحقق تمدن نوین اسلامی قابل انکار نیست.

در پایان مراسم از خانواده شهید میثم کاظمی با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

انتهای پیام
captcha