یازدهمین نشست «گفتمان برادری» در قلعه‌گنج برگزار شد
کد خبر: 4008690
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

یازدهمین نشست «گفتمان برادری» در قلعه‌گنج برگزار شد

یازدهمین «گفتمان برادری» با محوریت بررسی راه‌های تقویت اتحاد و همبستگی مذاهب، راه‌های تقویت جبهه مسلمانان برای مقابله با استکبار و دشمنان اسلام در قلعه‌گنج برگزار شد.

قلعه گنج کرمان گفتمان برادری وحدت

به گزارش ایکنا از کرمان، به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کرمان و اداره کل اطلاعات استان، یازدهمین «گفتمان برادری» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و جمعی از روحانیان و علمای اهل تسنن و تشیّع، سران طوایف استان، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مسئولین ارشد استان کرمان طی روزهای پنجم و ششم آبان ماه و به میزبانی شهرستان قلعه‌گنج برگزار شد.

این همایش با محوریت بررسی راه‌های تقویت اتحاد و همبستگی مذاهب، راه‌های تقویت جبهه مسلمانان برای مقابله با استکبار و دشمنان اسلام، نقش علما و سران طوایف در توسعه و اعتلای امور و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم بیان کرد: مردم، ملت، قبیله، ایل و طایفه عناوینی هستند که بشر به آنها هویت داد تا زیر یک بیرق واحد جمع شوند.

وی با بیان اینکه اسلام بالاترین و برترین دین است زیرا عنوان امت را خلق کرد که مرز آن عقیده و فکر و اندیشه است و نژاد، زبان، جغرافیا را رسمیت نمی‌شناسد، تأکید کرد: امت یعنی مردمی که در عقیده و فکر همراه و هم جهت هستند. و محوریت آن مهمترین و بزرگترین و بالاترین محور نظام هستی یعنی «توحید» است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عقیده امت اسلامی حول توحید، نبوت و معاد است. لذا امت اسلامی یعنی انسان‌هایی که قصد واحد دارند، افزود: امت اسلامی افراط و تفریطی نیست. و مشخصه این امت وحدت است.

انتهای پیام
captcha