تزریق ۱۰۱ هزار دز واکسن کرونا در سردشت
کد خبر: 4008813
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

تزریق ۱۰۱ هزار دز واکسن کرونا در سردشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که ۶۶ هزار آن مربوط به دز اول و مابقی مربوط به افرادی است که هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

واکسن کروناداوود آتشی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون سراسری کرونا در این شهرستان با عبور از مرز ۱۰۰ هزار دز، به ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ دز رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون بیش از ۶۶ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول واکسن کرونا را دریافت و ۳۴ هزار نفر نیز دز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول تزریق کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه سردشت در رتبه‌های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار داریم با آگاه‌سازی و بیان اهمیت تزریق واکسن، زمینه همکاری شهروندان برای استقبال از آن را فراهم کنند.

وی گفت: هم‌اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای نلاس، میراوه و ربط و پنج مرکز روستایی در بیوران سفلی، گل کندیک، اسلام‌آباد، بناویله حاجی‌مینه و بریسو درحال خدمات‌رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط است.

آتشی تصریح کرد: هم‌اکنون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال ساکن شهر و روستای سردشت برداشته شده و تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ با به همراه داشتن کارت ملی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار نفر در سردشت بالای ۱۸ سال سن دارند، خاطرنشان کرد: واکسن تمام این نفرات در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم با اتمام آن وضعیت قرمز مقابله با کرونا را به حالت عادی برگردانیم.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است بر این‌اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

 

انتهای پیام
captcha