برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای فاقد مرکز قرآنی در شوش
کد خبر: 4009084
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای فاقد مرکز قرآنی در شوش

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا در روستاهایی که فاقد مرکز قرآنی هستند، محافل انس با قرآن برگزار کنیم و این کار را با همراهی مجموعه‌ای از قاریان شهرستان‌ و حمایت دهیاری‌ها در آبان آغاز کنیم.

برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای شوشحجت‌الاسلام عارف آل‌کثیر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا در روستاهایی که فاقد مرکز قرآنی هستند، محافل انس با قرآن برگزار کنیم و این کار را با همراهی مجموعه‌ای از قاریان شهرستان‌ و حمایت دهیاری‌ها در آبان آغاز کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه قرآن در برخی روستاهای شوش مانند سیدعدنان گفت: در این روستاها، از ظرفیت حسینه‌ها استفاده شد و تلاش کردیم در کنار مداح، یک مربی قرآن برای آموزش قرآن به بانوان معرفی کنیم. گرچه وضعیت بیماری کرونا جلسات حضوری را کم رنگ کرده است‏، اما می‌توان گفت این مراکز از مربی قرآنی برخوردار شده‌اند. 

آل‌کثیر از ساخت یک مرکز قرآنی در شهر فتح المبین خبر داد و گفت: سال گذشته در شهر فتح المبین، یک زمین برای ساخت مرکز قرآنی اهدا شد. خیرین شهر، ساخت مرکز قرآنی را به عهده گرفتند و تاکنون بنای این مرکز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با توجه به ظرفیت قرآنی موجود در شهرستان؛ از حافظان و قاریان مستعد، انتظار می‌رود، فضاهای قرآنی مناسبی به همت خیرین در سطح شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha