قرمز شدن وضعیت پلدختر/ جان‌باختگان کرونایی لرستان به ۲۵۸۸ نفر رسید
کد خبر: 4009156
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

قرمز شدن وضعیت پلدختر/ جان‌باختگان کرونایی لرستان به ۲۵۸۸ نفر رسید

در شبانه‌روز گذشته کرونا سه خانواده لرستانی را داغدار کرد که با اضافه شدن این سه فوتی جدید آمار فوتی‌های کرونایی استان به دو هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

کروناویروسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، هشتم آبان‌ماه در تشریح آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت سه بیمار کرونایی در استان، تعداد فوتی‌های کرونایی لرستان به دو هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در این مدت با شناسایی ۱۹۲ بیمار مبتلا به کرونا، مجموع مبتلایان کرونایی در استان به ۱۹۱ هزار و ۴۱۹ نفر افزایش یافته است، افزود: هم‌اکنون ۴۴۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های لرستان بستری هستند که با توجه به افزایش موارد بستری و احتمال شروع پیک ششم همچنان واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات برای همگان ضروری است.

پلدختر قرمز شد

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز امروز، هشتم آبان‌ماه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا، گفت: براساس گزارشات واصله به ستاد ملی مقابله با کرونا سویه جدید بیماری با نام دلتاپلاس در چند کشور همسایه مشاهده شده که با توجه به آغاز فصل سرما می‌طلبد به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری مراقبت‌ها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در لرستان به لحاظ آمار مبتلایان، مرگ بر اثر کرونا و حتی واکسیناسیون یک روند ایستا پیدا کرده‌ایم که لازم است استقبال از واکسیناسیون با توجه به ایجاد ایمنی ۸۵ درصدی نسبت به بیماری، بیشتر شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمینه تعداد مبتلایان و مرگ به سمت کاهشی شدن پیش رویم.

زیویار تصریح کرد: آمارها در لرستان طی هفته‌های گذشته یک روند کاهشی را دنبال می‌کرد که طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی این روند اگرچه نسبت به گذشته مطلوب است اما دچار ایستایی شده که ممکن است به منزله یک هشدار باشد و باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار لرستان به رنگ‌بندی شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده، تعدادی از استان‌های همسایه وارد وضعیت قرمز کرونا شده‌اند که این موضوع می‌تواند برای لرستان نیز مهم باشد.

زیویار اضافه کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان پلدختر از امروز وارد وضعیت قرمز کرونا شده که می‌طلبد مراقبت‌های بهداشتی به‌صورت ویژه در استان رعایت شود.

وی با بیان برخی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و اینکه عواملی مانند پایش، ارزیابی، مراقبت و گزارش‌دهی از وضعیت بیماری به عنوان مصوبات مهم جلسه امروز مورد تاکید ستاد قرار گرفت و به استان‌ها ابلاغ شد، گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می‌شود، از دیگر مصوباتی بود که در ستاد ملی مطرح و مقرر شد با ایجاد شرایط مناسب، فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان به‌صورت حضوری آغاز شود.

انتهای پیام
captcha