۷۲ درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسینه شدند
کد خبر: 4009947
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

۷۲ درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسینه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از واکسیناسیون ۷۲ درصدی دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۱ هزار و ۴۲۲ نفر از دانش‌آموزان کردستانی واکسینه شدند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، امروز، 11 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۵۴ پایگاه تجمیعی و اختصاصی در سطح استان پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز استان کردستان ۹۱ هزار و ۴۲۲ نفر معادل ۷۲ درصد دانش‌آموزان کردستانی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: دانش‌آموزان در مرحله اول واکسیناسیون به همراه والدین و به صورت مدرسه‌ای و نوبت‌بندی شده، با حضور در مراکز اقدام به تزریق دُز اول واکسن کردند.

وی گزارشی از میزان مشارکت دانش‌آموزان استان به ترتیب درصد تزریق واکسیناسیون ارائه کرد و ادامه داد: شهرستان دیواندره با ۹۸ درصد، بیجار با ۹۳ درصد و منطقه کرانی با ۹۲ درصد در رتبه‌های اول تا سوم استان قرار دارند.

قربانی افزود: شهرستان سروآباد با ۹۰ درصد، سقز با ۸۸ درصد، سریش آباد با ۸۵ درصد، قروه با ۸۰ درصد، بانه با ۷۸ درصد، کامیاران با ۷۸ درصد، دهگلان با ۷۵ درصد، موچش با ۷۵ درصد، کلاترزان با ۶۶ درصد، ناحیه یک و دو سنندج با ۶۱ درصد، مریوان با ۵۹ درصد و منطقه زیویه با ۵۸ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و فعالیت مدارس، در صورتی که دانش‌آموزی تا زمان بازگشایی اقدام به تزریق واکسن نکرده باشد، هر دو هفته یکبار باید برای حضور در سر کلاس درس، تست کرونا بدهد.

انتهای پیام
captcha