علم پزشکی از دستاوردهای نظام اسلامی است
کد خبر: 4010478
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

علم پزشکی از دستاوردهای نظام اسلامی است

دبیر کمیسیون ملی یونسکو گفت: پزشکی یکی از نمادهای نرم ایران و علم پزشکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

علم پزشکی از دستاوردهای نظام اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الله ایوبی، دبیر کمیسیون ملی یونسکو، 12 آبان در مراسم افتتاح دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برج سپید اظهار کرد: گزارش‌های ارزشمندی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد بودیم و این موجب خوشحالی است.

وی افزود: اتفاقی که امروز افتاد اگرچه به ظاهر کوچک به نظر می‌آید، اما کار بزرگی است. ما ایرانی‌‌ها حرف در عرصه‌های علمی بسیار حرف داریم و عرصه‌های بین‌الملل جولانگاه تلاش و تاخت و تازه ماست که می‌توانیم نام ایران و اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی را بلند آوازه کنیم.

ایوبی تصریح کرد: پزشکی یکی از نمادهای نرم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این را باید بدانیم و مورد توجه قرار دهیم ما در دو سال گذشته با افتخار نام دانشگاه جندی شاپور را به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی در فهرست یونسکو ثبت کردیم و مراسم یادبود ۱۷۵۰ امین سالگرد تاسیس این دانشگاه را که نزدیک به ۶۰۰ سال قبل از دانشگاه سوربن تاسیس شده بود گرفتیم این یعنی ۶۰۰ سال قبل از این دانشگاه معتبر ما دانشگاهی داشتیم که پزشکان آن اخلاق پزشکی داشتیم.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: علم پزشکی یکی از دستاوردهای نظام اسلامی است و امروز بر خلاف گذشته که از هند پزشکانی به خدمت می‌گرفتیم پزشکان ما در کشورهای مختلف پرآوازه هستند.

ایوبی ادامه داد: در واقع باید بگویم آنچه اتفاق افتاده یعنی این مرکز را به ما ندادند بلکه با پشتوانه علم و دانش پزشکی ایران از یونسکو گرفتیم در واقع ما در یک مسابقه علمی بین‌المللی برنده شدیم این در حالی است که ده‌ها کشور قدرتمند این مرکز را می‌خواستند اما ما توانستیم با پشتوانه علمی آن را به دست آوریم.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو گفت: این مرکز را به نام ایران و جمهوری اسلامی با پشتوانه علم در این کشور بدست آوردیم و نزدیک به ده سال طول کشید تا این مرکز را افتتاح کنیم و اکنون این مرکز به ریاست ایران و رئیس این مرکز ما هستیم.

وی ابراز کرد: اکنون ما کشورهای منطقه را فرا می‌خوانیم، چرا که کشورهای اطراف ما به ما از لحاظ علم و فرهنگ نیاز دارند و ما وظیفه داریم کشورهای اطراف که از جهان اسلام و دنباله تمدن ایران هستند کمک کنیم و باید برادری و بزرگتری خود را به کشورهای منطقه نشان دهیم.

ایوبی ضمن تشکر از حمایت مسئولین امر افزود: این مراکز وسیله ای هستند برای انجام کار و کمک به این مرکز یک وظیفه، ملی و دینی است و با یقین می‌گویم این یک وظیفه است. ما در عرصه‌های مختلف ده مرکز بین‌المللی را از یونسکو گرفتیم و 18 کرسی را دارا هستیم که کرسی‌های این مراکز جایگاه‌هایی هستند که می‌توانیم سخنانمان را گویا و رسا ایراد کنیم.

انتهای پیام
captcha