فراهم شدن فرصت توریسم درمانی با راه‌اندازی دفتر یونسکو
کد خبر: 4010481
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

فراهم شدن فرصت توریسم درمانی با راه‌اندازی دفتر یونسکو

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه‌اندازی دفتر یونسکو اعتبارات و عزت برای ما می‌آورد و در بحث توریسم درمانی فرصت خوبی ایجاد خواهد شد.

مجید غیور، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجید غیور، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 12 آبان در مراسم افتتاح دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برج سپید در خصوص راه‌اندازی نخستین مرکز بین‌المللی یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: این مرکز اولین مرکز همکار یونسکو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به دنبال امضای توافقنامه آن در هیئت دولت در دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در طول این دوره، پنج ریاست دانشگاه را تجربه کردم تا این پروسه هشت ساله طی شد که البته پروسه‌های طولانی ارزشمند است، چرا که کارهای بزرگ زمان زیادی را می‌طلبد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بسترهای موردنیاز ایجاد و در این راستا زیرساخت‌های لازم فراهم گردید و حدود ۱۰ جلسه کارشناسی برگزار شد.

غیور ابزار کرد: مرکز علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی، تنها مرکز یونسکو در غرب آسیا و کشورهای همسایه به شمار می رود که با کار جمعی و همکاری‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با سازمان  یونسکو به نتیجه رسیده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی این مرکز علاوه بر گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به عنوان پل ارتباطی ایران با سازمان بهداشت جهانی خواهد بود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بسترهای همکاری برای مرکز و برای کشور فراهم شده، دسترسی ما به منابع بین‌المللی و بین منطقه ای فراهم شده و شورای حکام مرکز استاندار و رئیس کمیسیون و وزرای کشورهای همسایه هستند که  انتظار می‌رود تا کار هوایی در سطح بین‌المللی انجام دهیم.

غیور ادامه داد: برای این کارها زیرساخت‌هایی نیاز داریم و نیازمند همکاری مسئولین مرتبط هستیم البته بستر این کار فراهم شده است و باید از سوی دانشگاه حمایت شود.

وی بیان کرد: ما برای تکمیل این پروژه 50 میلیارد تومان نیاز داشتیم که این مبلغ را دکتر کیانی تقبل کردند و تا پایان سال دو طبقه تکمیل خواهد شد که با نمای یونسکوی پاریس و معماری ایرانی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نیاز به کمک مسئولین تهران و استان داریم که امید است با همیاری مسئولین بستری خوبی فراهم شود.

غیور تصریح کرد: در خصوص این پروژه بعد از بحث مالی بحث اعتبارات و عزتی است که برای ما می آورد ما پتانسیل‌های خوبی در استان داریم که از آن می توان به افغانستانی‌هایی که ما میزبانشان هستیم اشاره کرد این بحث توریست درمانی فرصت خوبی است که باید استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha