سامانه جامع زیارت از 16 آبان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4010540
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

سامانه جامع زیارت از 16 آبان راه‌اندازی می‌شود

مدیر حج و زیارت البرز از راه‌اندازی سامانه جامع زیارت از ۱۶ آبان خبر داد و گفت: زائران برای ثبت‌نام در عتبات عالیات به سایت عتبات و یا دفاتر منتخب زیارتی مراجعه کنند.

عتبات عالیات

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: برحسب توافق صورت گرفته سفیر جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق اعزام زائران صرفاً از طریق هوایی و با برداشته شدن ویزا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به‌عنوان متولی در سفرهای عتبات و عالیات و حج و عمره است، افزود: با توجه به حذف ویزا برای اعزام هوایی افراد می‌توانند به‌صورت گروهی و از طریق کاروان‌های حج و زیارت اقدام به سفر کنند.

مدیر حج و زیارت البرز از راه‌اندازی سامانه جامع زیارت از ۱۶ آبان خبر داد و گفت: در این سامانه تمامی خدمات زائران در داخل و خارج کشور اعم از اسکان مسافرین و حضور در شهرهای مختلف عراق اطلاع‌رسانی می‌شود و زائر با اختیار خود محل اسکان و ارائه خدمات را دریافت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه زائران برای ثبت‌نام و اعزام می‌توانند به دفاتر زیارتی فعال استان که مسئولیت ثبت‌نام و ساماندهی زائران را انجام می‌دهند، مراجعه کنند، تصریح کرد: داشتن گذرنامه با‌ اعتبار شش ماهه و دریافت هر دو دز واکسن کرونا از شرایط برای ثبت‌نام و اعزام زائران عتبات عالیات است.

سامعی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام عتبات در سامانه http://atabat.haj.ir به‌صورت موقت آغاز شده است‌، افزود: این سامانه متصل به سایت ثبت احوال کشور است و زائران می‌توانند با مراجعه به این سایت تمام مشخصات خود را ارائه دهند و سپس پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که برای تکمیل ثبت‌نام خود می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه صرف داشتن ویزا کافی نیست، گفت: با توجه به مسائل امنیتی، سیاسی و اجتماعی کشور عراق، زائران از اعزام انفرادی و غیرمجاز(آزادبر) خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha