پیک ششم کرونا دور از ذهن نبود
کد خبر: 4010997
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

پیک ششم کرونا دور از ذهن نبود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش شهرهای قرمز و تغییر وضعیت در شرایط کرونایی، گفت: بدون شک‌ در حال پیشروی به سوی پیک ششم هستیم و مردم باید این بیماری را همچنان جدی بگیرید.

کرونا پیک ششم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، اظهار کرد: در آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، شهرستان تفرش که هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشت به رنگ قرمز تغییر وضعیت داد.

وی افزود: همچنین در این اعلام رنگ‌بندی شهرستان های اراک، ساوه، محلات و خمین در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های زرندیه، فراهان، کمیجان، آشتیان، خنداب، شازند و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که هر لحظه امکان تغییر وضعیت آنان به نارنجی وجود دارد.

جمالیان بیان کرد: متأسفانه این روزها کرونا ‌و‌ موارد ابتلا و بستری دائما در حال فراز و فرودهایی است و تغییر وضعیت آنان در هفته بعد گواه این ادعا است. شهرستان تفرش هفته گذشته نارنجی بود، اما این هفته به رنگ قرمز درآمده، همچنین شهرستان‌های محلات و خمین که هفته گذشته زرد بودند به رنگ نارنجی درآمده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد شهرستان‌های قرمز کشور در این هفته از ۲۹ به ۳۳ مورد رسیده است، زنگ خطر پیک ششم به صدا در آمده است و این بیماری با کوچک‌ترین غفلت دوباره اوج می‌گیرد و ممکن است برای مردم ساکن در شهرستان‌ها مشکلات و تهدیداتی را به دنبال داشته باشد.

جمالیان در پایان اضافه کرد: بدون شک‌ در حال پیشروی به سوی پیک ششم هستیم و‌ این اتفاقی دور از ذهن نبوده است. زیرا ماهیت این اپیدمی این گونه است و مردم هم باید پیک ششم و این بیماری را همچنان جدی بگیرید و رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha