شرط بازگشایی مدارس؛ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان
کد خبر: 4011061
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:

شرط بازگشایی مدارس؛ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در تلاش هستیم تا بهترین تصمیم را در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس بگیریم، اما بی‌شک شرط نخست در انجام این کار، انجام واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

 واکسیناسیون دانش‌آموزان به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، سیدجواد حسینی، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: همه ما به دنبال بازگشایی مدارس متناسب با دستورالعمل‌های صادره هستیم تا فضاهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان در سر کلاس درس رنگ‌ و بوی واقعی خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: شرایط مدارس با دانشگاه‌ها به‌ جهت اختلاف 10 برابری تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان کاملاً متفاوت بوده و ما در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 50 هزار دانشجو و 500 هزار دانش‌آموز داریم که اعداد با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ما به جهت مسئولیت و رسالت اجتماعی که داریم در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتیم تا بهترین تصمیم را در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس بگیریم، اما بی‌شک شرط نخست در انجام این کار، انجام واکسیناسیون 100 درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان بوده است.

حسینی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر در بحث والدین دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس بوده، تأکید کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم مشخصات و اطلاعات رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش‌آموزان را در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دهد تا ظرف مدت 24 ساعت از طریق سامانه‌ها و داده‌های موجود، وضعیت انجام و یا عدم انجام واکسیناسیون آن‌ها بررسی شده و سپس تصمیم‌گیری لازم در این خصوص صورت پذیرد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دغدغه دیگرمان در این روزها انجام به‌موقع واکسیناسیون کرونا و رسیدن به وضعیت ایده‌آل قبل از آغاز روزهای سخت موج ششم بحران کرونا است.

وی تصریح کرد: اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلا شود آنگاه سایر اعضای خانواده هم به ‌جهت ارتباطی که با آن فرد دارند نیز تا پایان زمان معین شده نمی‌توانند واکسن دریافت کنند و همین وضعیت شامل افراد دیگری هم که با این فرد در ارتباط بودند نیز می‌شود.

حسینی گفت: ما هر کاری را که در مدارس انجام می‌دهیم در راستای حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بوده و تمامی برنامه‌هایی که اجرا می‌شود متناسب با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.

انتهای پیام
captcha