مسابقات سالانه قرآنی قدس برگزار می‌شود
کد خبر: 4011117
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

مسابقات سالانه قرآنی قدس برگزار می‌شود

کمیته ارشاد عمومی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جمعیت خیریه اقرا در غزه امروز شنبه از راه‌اندازی سومین دوره مسابقات قرآنی سالانه قدس با هدف حفظ قرآن کریم و سنت نبوی و به شیوه جدید برای زنان و مردان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، کمیته ارشاد و انجمن اقرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسابقات قرآنی قدس از ابتدای ماه ربیع‌الثانی سال 1443 هجری قمری تا اول ربیع‌الاول سال 1444 هجری قمری برای ادارات و شعب مختلف آن‌ها برگزار خواهد شد که مهم‌ترین بخش‌های آن به شرح زیر است:

بخش اول: قرآن کریم، تجوید و تفسیر آن

شاخه اول: حفظ كل قرآن كریم با ​​دقت کامل و همراه با تفسیر معانی كلمات آن.

شاخه دوم: حفظ بیست جزء با دقت کامل و همراه با تفسیر معانی كلمات آن

شاخه سوم: حفظ 10 جزء دقیق با دقت کامل و همراه با تفسیر معانی كلمات آن

شرایط برگزاری این بخش از مسابقات قرآن کریم عبارتند از اینکه (1) سن شرکت‌کننده نباید از 25 سال بیشتر باشد. (2) شرکت‌کننده نباید در مسابقات قرآنی قبلی قدس یا سایر مسابقات محلی برنده شده باشد.(3) اولویت با دانش‌آموزان دختر و پسر مراکز انجمن خیریه اقرا است. (4) ضرورت دارد که حفظ قرآن دقیق و با تسلط بر تفسیر معانی کلمات باشد. (5) شرکت‌کننده باید مراحل اول را با نمره 90 درصد یا بیشتر پشت سر بگذارد.

بخش دوم: سنت و احادیث نبوی

شاخه اول: حفظ کتاب کامل نشانه‌های سنت نبوی (3 جلد).

شاخه دوم: حفظ دو جلد از کتاب آیات سنت نبوی.

شاخه سوم: حفظ یک جلد از کتاب آیات سنت نبوی.

شرایط مسابقه احادیث نبوی عبارتند از اینکه (1) سن شرکت‌کننده نباید بیش از 30 سال باشد. (2) کافی است شرکت‌کننده احادیث را با راوی اول و در عین حال متن تمام احادیث را حفظ کند. (3) اولویت با مبلغان و مدافعان انجمن خیریه اقرا خواهد بود. (4) شرکت‌کننده ترجیحاً دانشجوی علوم شرعی باشد. (5) شرکت‌کننده باید مراحل اول را با نمره 90 درصد یا بیشتر پشت سر بگذارد.

در این بیانیه آمده است که فینال این رقابت‌ها ابتدای ماه ربیع‌الاول 1444 هجری قمری برگزار و نتایج بلافاصله پس از آن اعلام خواهد شد و جوایز نقدی و غير نقدی ارزنده‌ای به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

کمیته ارشاد و انجمن اقرا اشاره کرده‌اند که در هر شاخه از مسابقات، 10مقام اول برای مردان و 10 مقام برای زنان انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha