تبعیض مردم را آزرده‌خاطر کرده است
کد خبر: 4011536
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

تبعیض مردم را آزرده‌خاطر کرده است

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه امروزه مبارزه جدی با فساد در بخش‌های مختلف کشور فراوان دیده می‌شود و جای خرسندی دارد،‌ گفت: کمبودها مردم را آزار نمی‌دهد، بلکه تبعیض دل مردم را به درد می‌آورد.

علیرضا نظری نماینده خمین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در خانه ملت، امروز، 17 آبان در مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، برگزار شد، ضرورت توجه به ابعاد مختلف در استان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه با استقرار نظام و ایجاد حس استقلال‌طلبی، 35 انتخابات مردمی را تجربه کرده است، اظهار کرد: برگزاری هر انتخابات و حضور حداکثری مردم به مثابه تزریق یک خون تازه در بدنه اجرایی کشور است.

وی بیان کرد: حضور مسئولان در یک جایگاه بعد از چند سال منتج به ایجاد رخوت و یکنواختی می‌کند. اما اگر همان مدیر در جایگاهی دیگر قرار گیرد شادابی مجدد را کسب خواهد کرد. به طور معمول با تغییر دولت جابجایی مدیران را شاهد هستیم که در دولت سیزدهم نیز همین مسیر در حال طی شدن است و با وجود اینکه انتخاب استاندار مرکزی زمان زیادی برد، اما خوشحالیم که در خدمت یکی از چهره‌های خدوم و خوشنام استان مرکزی هستیم.

نظری با تقدیر از سیدعلی آقازاده استاندار سابق استان، ادامه داد: سوابق تحصیلی و خدمتی استاندار جدید در ۲۴ سال گذشته دلالت بر توانمندی دارد و امید است از این ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده شود و استان مرکزی شاهد تحولات مثبت در جهت کاهش مشکلات مردم باشد و در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم قدم‌های ارزشمندی برداشته شود.

وی به بیان نظر نمایندگان استان در خصوص نحوه عملکرد‌ها پرداخت و اظهار کرد: نظر نمایندگان از ابتدا بر این بود که حق عزل و نصب مدیران در حوزه اختیارات قوه مجریه است و همانگونه که رهبر نمایندگان را از دخالت در عزل و نصب‌ها منع فرمودند، ما هم دخالتی نکردیم، فقط اعلام آمادگی کردیم که نظر خود را به وزارت کشور اعلام کنیم. در حال حاضر نیز اعتقادمان بر این است عزل و نصب مدیران در استان در حوزه اختیارات استاندار و وزارت کشور است و ما به عنوان نمایندگان مردم مطالبه آنان از مسئولان را پیگیری خواهیم کرد و مسئولان نیز باید پاسخگوی عملکرد خود در انتصابات باشند.

نظری خواستار استفاده از ظرفیت‌های بومی در عزل و نصب‌های استاندار جدید شد و بیان کرد: کادرسازی در بدنه کشور یکی از نیازهای استان است، نباید به گونه‌ای عمل کرد که در تعیین مدیر جدید دچار مشکل شویم. استفاده از نیروهای جوان، انقلابی، متعهد مبتنی بر شاخصه‌های شایسته‌سالاری و فارغ از مسائل جناحی ضروری است.

به‌گفته وی استاندار متعلق به تمام استان است و نباید تمام توجهات فقط به مرکز استان باشد و با نگاهی فراگیر به کل استان تخصیص منابع را در نظر گیرد. همچنین انتظار این است که از مدیریت پشت میزنشینی در این شرایط خاص کشور پرهیز شود و حضور در شهرستان‌ها و بازدیدهای میدانی به شناسایی مشکلات و کمک به رفع آنان کمک خواهد کرد.

نظری تأکید کرد: مبارزه جدی با اژدهای هفت سر فساد امروز در بخش‌های مختلف کشور فراوان دیده می‌شود و جای خرسندی دارد. کمبودها مردم را آزار نمی‌دهد، بلکه تبعیض دل مردم را به درد می‌آورد. به گفته مردم چرا باید کسانی در وفور نعمت باشند و افرادی به سختی حداقل‌ها را تأمین کنند. لذا لازم است این مهم نیز در مورد توجه واقع شود.

این مقام مسئول در پایان آمادگی کامل مجمع نمایندگان استان جهت کمک به موفقیت استاندار جدید را اعلام کرد و افزود: موفقیت استاندار، موفقیت نظام است و تلاش خواهیم کرد در کنار هم دوران خوب و مطلوبی را رقم زنیم. ضروری است مقاومت در برابر مطالبات زیاده‌خواهانه برخی افراد در جایگاه‌های حقوقی و حقیقی و جریانات سیاسی در استانداری مدنظر باشد. نمی‌پذیریم کسانی در مرکز استان برای استان تصمیم‌گیری کرده و از استاندار بخواهند که خواسته آنان اجرایی شود. البته که استاندار می‌تواند نظرات را رصد و بهترین نظرات را در استان عملیاتی کند.

انتهای پیام
captcha