ممنوعیت برگزاری برخی مراسم‌ها برای حفظ سلامت مردم است نه مخالفت با آن
کد خبر: 4012299
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

ممنوعیت برگزاری برخی مراسم‌ها برای حفظ سلامت مردم است نه مخالفت با آن

فرماندار کاشمر گفت: اگر در خصوص عدم برگزاری برخی تجمعات و مراسم‌ها در ستاد مبارزه با کرونا تصمیماتی گرفته می‌شود، به‌خاطر دغدغه‌هایی است که برای حفظ سلامت مردم داریم و این به معنای مخالفت با آن مراسم نیست، همه معتقدیم که جلسات فرهنگی باید در حد توان برگزار شوند.

پوششی/ ممنوعیت برگزاری برخی مراسم‌ها برای حفظ سلامت مردم است نه مخالفت با آنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر شامگاه گذشته 10آبان‌ماه، در دیدار با برخی از فعالان فرهنگی، با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از کرونا و درمان یکی از شهرستان‌های پیشرو در سطح خراسان رضوی هستیم، اظهار کرد: در جلسات مختلف کرونا از کارشناسان حوزه‌های مرتبط دعوت و پس از شنیدن نظرات آن‌ها برای شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود و هیچ‌گاه در این مسیر افراط و تفریط نشده است. اگر انتقادی هم بر عملکرد ستاد کرونای شهرستان وجود دارد، باید پشت درب‌های بسته گفت‌وگو کرد، نه اینکه حرف خود را در فضای مجازی و از پشت تریبون‌ها بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم و اولویت اول کشور است، بیان کرد: کادر درمان و پزشکان برای درمان بیماران طی این دو سال، زحمات شبانه‌روزی بسیاری را کشیده‌اند. هر تصمیمی که در ستاد مبارزه با کرونا گرفته می‌شود، اگر اثرگذار باشد، 20درصد است و 80درصد همراهی و همکاری مردم را می‌طلبد، اگر هر شهروندی یک سفیر سلامت باشد، قطعاً موفق خواهیم بود.

ساقی بیان کرد: بدون شک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم زندگی عادی را داشته باشیم و اصناف باز باشند و مراسم‌های مذهبی و ملی را برگزار کنیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه محدودیت‌ها براساس تغییر رنگ‌ها تغییر می‌کند که آن نیز براساس تعداد بستری‌های مثبت در بیمارستان‌ها است، ایجاد می‌شود، عنوان کرد: مدیران همه مسلمان و انقلابی هستند به‌خاطر اینکه اعلام می‌شود، برای حفظ سلامتی مردم نباید مراسمی برگزار شود، به آن‌ها انگ بچسبانیم. کرونا همچنان هست و باید با آن زندگی کرد، حتی فوت یک شهروند برای ما سخت است، حوزه بحران یک فرماندهی واحد می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ حوزه‌ای به دنبال تصدی‌گری نیستیم، افزود: در کل شهرستان همه یک تیم هستیم که اگر با هم منسجم باشند، موجب توسعه شهرستان و حل مشکلات مردم می‌شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اکنون کاشمر در وضعیت قرمز قرار دارد، بیان کرد: براساس آخرین آمار 82.41 درصد جامعه هدف دز اول و 58.71 درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند و در مجموع تاکنون 175 هزار 516 دز واکسن کرونا طی دو نوبت در شهرستان کاشمر تزریق شده که 104 هزار 420 دز نوبت اول و 71 هزار و 96 دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

ساقی همچنین از واکسیناسیون بیش از 90درصد فرهنگیان و 83.5درصد جمعیت دانش‌آموزی خبر داد.

محمد جواد یزدانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این جلسه گفت: نزدیک به دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در کل دنیا و از جمله کشور ما می‌گذرد و در این مدت تعداد زیادی از هم‌وطنانمان و پرسنل بهداشت و درمان در نقاط مختلف کشور جان خود را از دست دادند و عده‌ای هنوز درگیر عوارض این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای حمایتی باید از فرزندان خانواده‌هایی که بی‌سرپرست شدند، حمایت کنند افزود: طی این مدت تمام تلاش ستاد کرونا و حوزه کادر بهداشت و درمان این بود تا کاری کنیم که یک نفر کمتر آسیب ببیند.

یزدانی با بیان اینکه اگر دغدغه داریم به‌خاطر جان مردم است، اظهار کرد: در این مدت سعی شده تجهیزات بیمارستان را ارتقاء دهیم، هرچند ساختارهای لازم از سال‌های قبل فراهم شده بود و توانستیم مرگ و میر را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: با تلاش‌های که صورت گرفته اجازه ندادیم حتی برای یک لحظه اکسیژن بیمارستان قطع شود و این جز با فداکاری‌های شبانه‌روزی تمامی کادر بهداشت و درمان محقق نمی‌شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: اکنون با تمام امکانات آمادگی داریم تا اگر بحران دیگری هم اتفاق بیفتد، مدیریت کنیم پرسنل کادر بهداشت و درمان توان بالایی دارید و از هیچ کوششی تاکنون دریغ نکرده‌اند.

یزدانی تصریح کرد: اگر دغدغه داریم و می‌گوییم مسافرت و تجمعات برگزار نشود، چون مشکلات را می‌بینیم والا معتقدیم جلسات فرهنگی باید در حد توان برگزار شود، اما برخی مواقع در شرایطی هستیم که سلامت مردم تهدید می‌شود، موظف هستیم از سلامت مردم دفاع کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید داشتند.

انتهای پیام
captcha