شورای حل اختلاف به تقویت باورهای دینی در جامعه کمک می‌کند
کد خبر: 4012317
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

شورای حل اختلاف به تقویت باورهای دینی در جامعه کمک می‌کند

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش اثر گذار شورای حل اختلاف در جامعه، گفت: این شورا به تقویت باورهای دینی و سلامت اجتماعی مردم کمک می‌کند.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 19 آبان ماه در جمع اعضای شورای حل اختلاف با اشاره به نقش اثرگذار این شورا در جامعه اظهار کرد: تقویت باورهای دینی و سلامت اجتماعی مردم از کارکردهای شورای حل اختلاف است.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین ریشه در تعالیم متعالی اسلام و برگرفته از مبانی قرآن کریم است که باید مورد اهتمام مؤمنان قرار گیرد.

دهشیری تصریح کرد: امروز شوراهای حل اختلاف ملجأ و پناهگاه مردم و یک نهاد صلحی و به لحاظ ساختاری مجموعه شوراهای حل اختلاف بخشی از مجموعه دستگاه قضایی در ارائه خدمت‌رسانی به مردم است.

این مقام قضایی، هدف از تشکیل شورای حل اختلاف را توسعه فرهنگ اسلامی و اصلاح ذات البین و سنت پسندیده صلح و سازش ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر با تجمیع همه نهادهای سازشی از جمله نهاد داوری و میانجیگری، این مرکز تحت عنوان مرکز توسعه حل اختلاف شناخته می‌شود.

وی از کسب امتیاز خوب اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در کشور خبر داد و گفت: در رتبه بندی عملکرد مراکز توسعه حل اختلاف استان‌های کشور در هفت ماه نخست سال جاری که با بررسی 23 شاخص کمّی و کیفی انجام شد، استان یزد در رتبه خوب این رتبه بندی در کشور قرار گرفت که نشان از تلاش شبانه‌روزی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزود: البته هنوز جای ارتقا وجود دارد و از حیث عملکرد شعب رسیدگی استان در صلح و سازش جایگاه استان در رتبه دوم اعلام شده است.

وی شورای حل اختلاف را يک حوزه مردمی دانست که بيشتر بر انصاف وجدان عمومی تكيه دارد و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، معتمدین، افراد صاحب نفوذ و ریش سپیدان بیشترین تأثیر را در تحقق اهداف سازشی این نهاد مقدس دارند.

دهشیری به تأکید سند تحول قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت‌های سازشی اشاره کرد و گفت: ارتقا میانجیگری در جامعه، سوق دادن دعاوی به سمت صلح و سازش و ارتقا نظام داوری در کشور از جمله مسائلی است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به آن تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha