اعلام برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» دانشگاه علوم‌پزشکی یزد
کد خبر: 4012361
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

اعلام برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» دانشگاه علوم‌پزشکی یزد

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد ویژه برنامه‌های نکوداشت هفته «قرآن و عترت» را در این دانشگاه اعلام و تشریح کرد.

علیرضا خراسانی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزدحجت‌الاسلام علیرضا خراسانی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن و عترت این دانشگاه اظهار کرد: روز سه‌شنبه، 18 آبان که به نام «دانشگاه انقلابی، بصیرت قرآنی» نامگذاری شده، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، تهیه پوستر و بنر هفته قرآن و عترت جهت نصب در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها و همچنین آغاز پویش ختم مجازی قرآن کریم جهت هدیه به شهدای مدافع سلامت رقم خورد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه، 19 آبان به نام «دانشگاه طلیعه‌دار سبک زندگی قرآنی» نامگذاری و به این مناسبت برگزاری محفل انس با قرآن کریم، جلسه با دبیران کانون‌ها با محوریت تدبر در قرآن کریم از جمله برنامه‌های این روز بود.

خراسانی افزود: روز پنجشنبه، 20 آبان ماه به نام «دانشگاه، قرآن کریم و بصیرت انقلابی» نامگذاری شده است که در این روز فعالان قرآنی با خانواده شهدای مدافع حرم و سلامت دیدار خواهند داشت.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، با اشاره به اینکه روز جمعه، 21 آبان ماه به نام «دانشگاه، قرآن کریم و حضور مؤثر دانشگاهیان در عرصه فعالیت‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی» نامگذاری شده است گفت: برگزاری محفل قرآنی در خوابگاه‌های دانشجویی همزمان با قرائت ادعیه و فراخوان انتشار نشریه قرآنی «عرشیه» به مناسبت هفته قرآن و عترت از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که در این روز رقم خواهد خورد. 

وی نامگذاری روزهای شنبه و یکشنبه، 22 و 23 آبان ماه به نام «دانشگاه، قرآن کریم و رسالت تولید علم» و «دانشگاه و نهضت تفسیر» یادآور شد و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت و مدافعان سلامت، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی به همراه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی، انتشار بیانات رهبری با موضوعات قرآنی در فضای مجازی و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت خانواده را از دیگر برنامه‌های دانشگاه اعلام کرد.

خراسانی افزود: روز دوشنبه، 24 آبان ماه به نام «دانشگاه و فعالیت‌های قرآنی استادان و اعضای هیأت علمی» نامگذاری شده که تشکیل جلسات هم‌اندیشی اساتید با موضوعات قرآن و عترت در قالب وبینار، حضور در امامزاده جعفر(ع) و قرائت زیارت عاشورا و قرائت فاتحه بر سر مزار شهید دانش، برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت هفته قرآن و عترت، آغاز کلاس‌های حضوری دانشجویان با تلاوت قاریان دانشجو و برگزیدگان سال‌های قبل از دیگر برنامه‌ها در هفته قرآن و عترت است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، همکاری ائمه جماعت و اساتید گروه معارف در تبیین جایگاه علم آموزی در آموزه‌های قرآن و عترت در طول هفته را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha