بیانیه گام دوم؛ محور تحول‌گرایی دولت
کد خبر: 4014366
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
حجت‌الاسلام رئیسی در جمع نخبگان زنجان عنوان کرد:

بیانیه گام دوم؛ محور تحول‌گرایی دولت

رئیس‌جمهور کشورمان امروز در سفر به زنجان در جمع نخبگان این استان به تقویت اقتصاد فرهنگ تأکید کرد و گفت: باید دانشگاه اتاق فکر دولت باشد، چراکه دولت به دنبال تحول‌گرایی بوده و بیانیه گام دوم انقلاب، محور این تحول است.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، عصر امروز، 27 آبان‌ماه در جمع نخبگان، علما و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زنجان، اظهار کرد: زنجان به عنوان مرکز فرهنگی و داشتن مفاخر، فقها، حکما و علما از جمله شیخ اشراق، علامه هیدجی، سرداران بزرگ و غواصان دریادل بر تارک جهان می‌درخشد.

وی با بیان اینکه ما میراث امروز را مدیون نسل‌های مخلص و عمل غواصان دریادل هستیم، ابراز کرد: جلساتی که نام شهدا در آن بدرخشد همیشه مهم و حیاتی است، یادواره شهدا برای ما درس‌آموز بوده و در این بین همواره باید به مسئله فرهنگ در زنجان و کشور توجه شود. حکم مقام معظم رهبری به شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه واقع شده و برای توسعه فرهنگی و فعال کردن اقتصاد فرهنگ تلاش کرد.

رئیس‌جمهور نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در الگوسازی را مهم خواند و گفت: ما به عنوان دولت، هدایت، نظارت و حمایت جدی تسهیلاتی و حقوقی از اهل فرهنگ را انجام می‌دهیم. با حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان به عنوان پایگاه‌های دینی و فرهنگی آشنایی دارم. همچنین با ظرفیت‌های دانشگاهی و اجرایی این استان آشنا هستیم که این امر مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. حتما باید دانشگاه اتاق فکر دولت باشد؛ چراکه دولت به دنبال تحول‌گرایی بوده و بیانیه گام دوم انقلاب سند این تحول است.

وی با تقدیر از کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا و تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور، بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه واکسیناسیون از جان مردم صیانت می‌کند که در زنجان کارهای خوبی در این زمینه انجام و پرداخت معوقات کادر پزشکی در ستاد کرونا مطرح شده است.

رئیسی به موضوعاتی مثل توجه به محیط زیست و پرهیز از آلودگی آن ضمن استقرار صنایع پیشرفته تأکید کرد و افزود: در سفر قبل به استان زنجان به عنوان رئیس قوه قضائیه کارهایی در استان زنجان در خصوص سامان دادن به مسائل زیست‌محیطی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و سر و سامان دادن به این موضوع است، تصریح کرد: در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود. مواردی که برای استان و منطقه ضرورت دارد باید در بودجه سال آینده لحاظ شود.

مقام عالی دولت یادآور شد: توجه به حوزه و حقوق زنان نکات مهمی است. امروز باید به زنان سرپرست یا بدسرپرست یا شاغل توجه شود. مراکز تولیدی پیشنهاد شده برای اشتغال بانوان از سوی استاندار زنجان پیگیری شود. در پیوست حکم مقام معظم رهبری به شورای عالی فرهنگی، حفظ کرامت زنان و توجه به بنیان خانواده مورد توجه بوده که باید در دستور کار مسئولان باشد.

وی با تأکید بر فعال شدن فرودگاه زنجان، توجه به صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده تصریح کرد: توجه به حوزه صنایع تبدیلی از برنامه‌های دولت است و کار مقدماتی و قراردادهای آن منعقد شده که امیدواریم در اجرا و عمل نیز نتایج آن پربار باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تقسیم امکانات در بودجه سال آینده که عدالت‌محور است، مورد تاکید بوده و در آن به آمایش سرزمین توجه می‌شود و باید مشکلات کوچک آن حل شود. مسئله تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن باید در همه تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان دارای ظرفیت‌های کشاورزی، صنایع، گردشگری و معدنی است، ادامه داد: وجود ۸۱ معدن غیرفعال در این استان قابل تحمل نیست و اداره‌کل صمت باید این موضوع را پیگیری و از خام‌فروشی پرهیز شود. سهم ما در اقتصاد منطقه کافی نیست و باید با توجه به وجود ظرفیت‌ها در این حوزه این سهم از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد و این موضوع با توجه به پیوستن به زیرساخت‌های اقتصادی منطقه در شانگهای امکانپذیر است.

انتهای پیام
captcha