واکسینه شدن ۵۷ درصد از دانش‌آموزان در اردبیل
کد خبر: 4014427
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

واکسینه شدن ۵۷ درصد از دانش‌آموزان در اردبیل

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت:‌ دانش‌آموزان استان در ۱.۵ ماه اخیر بیش از ۵۷ درصد دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

واکسینه شدن ۵۷ درصد از دانش‌آموزان در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمدرضا خلفی‌زاده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل، ۲۷ آبان‌ماه، با اشاره به اینکه بیماری کرونا سبب ایجاد مشکلات در بخش‌های مختلف جامعه از جمله برنامه‌های آموزشی شده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان استان در ۱.۵ ماه اخیر بیش از ۵۷ درصد دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به رغم تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون عمومی، استقبال و مشارکت مردم اردبیل از تزریق واکسن کرونا مطلوب و مناسب گزارش می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تصریح کرد: با همکاری تمامی ارگان‌ها و نهادهای همراه در استان موفق شدیم به صورت فراگیر تزریق واکسن را در ماه‌های اخیر انجام دهیم که هم در تزریق دز اول و هم دوم عملکرد استان و شهرستان در حد مطلوب و جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

خلفی‌زاده، ادامه داد: ما هیچ مشکلی در تأمین و تزریق واکسن و ذخیره مناسب در این زمینه نداریم به طوری که از ۹۱۷ هزار دز واکسن تأمین شده در شهرستان، ۷۸۴ هزار دز تاکنون برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

وی تاکید کرد: ۸۹ درصد فرهنگیان واکسن کرونا را تزریق کردند اما با توجه به اینکه بخشی از فرهنگیان در قالب گروه‌های مختلف تزریق واکسن داشتند، پیش‌بینی می‌کنیم در شرایط کنونی بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را زده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل، با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن برای دانش‌آموزان اظهار کرد: از ۵۶ هزار و ۲۱۷ نفر دانش‌آموزان مشمول تزریق واکسن در شهرستان اردبیل ۸۸ درصد دز اول و ۵۷ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی به بازگشایی مدارس در دوره دوم متوسطه اشاره کرد و یادآور شد: به صورت مرتب مدارس بر اساس چک لیست‌های اعلام شده از طریق ستاد کرونا مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت وجود مشکل و ایراد نسبت به رفع آن اقدام و دانش‌آموزان و معلمان علامت‌دار کرونا از حضور در مدارس اجتناب کنند.

خلفی‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین واکسن کرونا با تنوع خاص وجود ندارد و قطعاً افرادی که در ساعت پایانی مراجعه می‌کنند برای تزریق واکسن آسترازنکا و برکت با مشکل به حد نصاب رسیدن جمعیت در واکسیناسیون روبه‌رو شوند که در واکسن‌ها آسترازنکا و برکت ۱۰ دز واکسن باید برای ۱۰ نفر تزریق شود که دستورالعملی در این زمینه ارائه شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل، تصریح کرد: در بحث بررسی چک لیست بهداشتی مدارس ۳۵ بازرس بهداشتی در کنار کارشناسان بهداشت مدارس بر روند حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس، استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان، استفاده از مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده تاکید شده و مهمتر از آن تهویه مناسب در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

خلفی‌زاده در مورد تزریق دز سوم و یادآور گفت: در حال حاضر تزریق دز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال آغاز شده و قطعاً افرادی که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آسترازنکای آن‌ها گذشته و ۴ ماه از تزریق دز دوم سینوفارم سپری شده باشد باید برای تزریق دز سوم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha