واکسینه شدن ۹۷ درصد مردم ارومیه با دز اول واکسن کرونا
کد خبر: 4014451
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

واکسینه شدن ۹۷ درصد مردم ارومیه با دز اول واکسن کرونا

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: ۹۷ درصد مردم ارومیه دز اول واکسن کرونا و ۷۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسن کرونا واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی علی‌احمد آقاپور، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ۹۷ درصد مردم ارومیه دز اول واکسن کرونا و ۷۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: مردم خوی با ۹۰ درصد، سلماس ۸۴ درصد، اشنویه و تکاب با ۸۴ درصد، چایپاره، بوکان، شاهین‌دژ و مهاباد با ۸۳ درصد دز اول را تزریق کردند، ماکو و نقده با ۸۲ درصد، شوط و پلدشت با ۸۱ درصد، میاندوآب با ۸۰ درصد، سردشت ۷۹ درصد، پیرانشهر با ۷۸ درصد و چالدران با ۷۷ درصد دز اول واکسناسیون را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند در آذربایجان‌غربی در شهرستان تکاب ۷۰ درصد، شاهین‌دژ ۶۷ درصد، سلماس ۶۵ درصد، خوی ۶۵ درصد، نقده ۶۴ درصد، اشنویه ۶۳ درصد و مهاباد ۶۲ درصد هستند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بوکان ۶۴ درصد، ماکو ۶۴ درصد، شوط و چایپاره ۶۰ درصد، میاندوآب ۶۱ درصد، پیرانشهر ۵۳ درصد، سردشت ۵۴ درصد، پلدشت ۵۹ درصد و چالدران ۵۶ درصد مردم دز اول واکسن را تزریق کردند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ هزار و ۸۶۸ نفر واکسینه شدند که با احتساب این تعداد کل واکسینه‌شدگان در استان به چهار میلیون و سه هزار و ۳۷۲ نفر رسید.

آقاپور افزود: تعداد افرادی که دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند در استان آذربایجان‌غربی دو میلیون و ۲۷۲ هزار و ۳۳۹ نفر است و افرادی که دز دوم را دریافت کردند نیز به یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: ۲۱ هزار و ۸۴۱ نفر نیز از جامعه هدف و کادر بهداشت درمان دز سوم را دریافت کردند که امیدواریم با تسریع در انجام واکسیناسیون شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

 

انتهای پیام
captcha