مانع اصلی پویایی مؤسسات قرآن/ تفاهم‌نامه‌ بدون عمل راه به جایی نمی‌برد
کد خبر: 4014830
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
عین‌القضاتی تبیین کرد:

مانع اصلی پویایی مؤسسات قرآن/ تفاهم‌نامه‌ بدون عمل راه به جایی نمی‌برد

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی با بیان اینکه با تفاهم‌نامه‌های بدون عمل راه به جایی نخواهیم برد گفت: پیگیری مشکلات مؤسسات قرآنی استان یکی از مطالبات اتحادیه قبل بود و اتحادیه جدید نیز باید با جدیت بیشتر پیگیری‌ها را ادامه دهد.

پیمان عین القضاتی

پیمان عین‌القضاتی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: این استان اولین استانی بود که توانست اتحادیه مؤسسات قرآنی را در اداره ثبت اسناد، ثبت و به فعالیت بپردازد، اما به دلیل نداشتن پروانه فعالیت، 5 میلیون جریمه شدیم که با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری آقای انجم‌شعاع پروانه فعالیت نیز صادر شد و هفته قبل بخشودگی این مبلغ اعمال شد.

وی با بیان اینکه دوره سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: اتحادیه فراز و فرودهای بسیاری را طی کرد و متأسفانه دود ضرر و زیان عدم همکاری‌ها در تهران به چشم استان‌ها رفت. سه سال از عمر مؤسسات درگیر این اتفاقات شد و هر روز با یک بهانه با توجه به ظرفیت بالای مؤسسات مانع از پویایی لازم شدند، اما خوشبختانه در یک سال گذشته اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و نمره‌ای فقط در حد قبولی که مشروط نشود به اتحادیه می‌دهیم. هم در استان‌ها و هم در کشور توقعاتی ایجاد شد، اما محقق نشد.

عین‌القضاتی از تزریق اعتبارات و عقد تفاهم‌نامه‌هایی که فقط در حد امضا ماند (از جمله همکاری هیئت‌های مذهبی با مؤسسات برای تأمین مکان) گلایه کرد و افزود: متأسفانه با وجود پیگیری‌های لازم این امر محقق نشد، اما همکاری اوقاف و اتحادیه در دستور کار است و امید است اتحادیه جدید این مهم را پیگیری کند. از معدود استان‌هایی بودیم که ادغام را بدون تنش و درگیری انجام داده و به فعالیت ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه با تفاهم‌نامه‌های بدون عمل راه به جایی نخواهیم برد ادامه داد: پیگیری مشکلات مؤسسات قرآنی استان یکی از مطالبات اتحادیه قبل بود و اتحادیه جدید نیز با جدیت بیشتر باید این پیگیری‌ها را ادامه دهد. با وعده و وعید مشکلات برطرف نمی‌شود. تلاش‌ها صورت گرفت، ولی زمینه‌های شکلی فراهم نیست امید است در دوره جدید این امر با قدرت انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی با اشاره به حرکت بر اساس سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: تقاضای بنده این است که در دوره جدید معاون فرهنگی ارشاد استان برش استانی سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان در دستور کار قرار گیرد. تلاش برای اخذ حمایت‌های مالی و معنوی از دیگر برنامه‌هایی است که انجام شده و امید است در اتحادیه پیشرو نیز با جدیت دنبال شود. هشت سال در دولت یازدهم و دوازدهم سوختیم و بسیار امیدواریم در دولت سیزدهم مطالبات جامعه قرآنی مهم قلمداد شود.

عین‌القضاتی همکاری اتحادیه با سازمان همیاری شهرداری‌های شهرستان‌های استان را از برنامه‌های پیشروی اتحادیه دانست و ادامه داد: پیشنهاد بنده به اعضای اتحادیه جدید این است که از ظرفیت‌های ایجاد شده درست استفاده کنند. در شورای شهر اراک نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفته است، چراکه سرعت و دستیابی از این طریق راحت‌تر است.

وی توانمندسازی بر مبنای دستیابی به روش‌های کاربردی و درآمد هزینه‌ای را متذکر شد و گفت: این موضوع باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. مؤسسات با سیستم درآمد هزینه‌ای اداره می‌شوند و ما برای این کار باید تدبیر داشته باشیم و وابسته بودن به دولت سم است، ولی این بدان معنا نیست که دولت به تعهد خود عمل نکند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان مرکزی در پایان بیان کرد: روند مؤسسه‌داری از طریق شیوه‌های نوین محل بحث اتحادیه جدید است، در بخش مالی توانستیم تمام تعهدات خود به اتحادیه کشوری را انجام دهیم. دو پیشنهاد برگزاری دوره سواد رسانه‌ای ویژه مؤسسات کل کشور با حجم قرار داد 50 میلیون تومان و برگزاری دوره آموزش دوره مدیریت حفظ با حجم قرارداد 350 میلیون تومان از سوی اتحادیه کشوری به اتحادیه استان پیشنهاد شده است، با انجام این دو طرح دستاورد خوبی برای تأمین مالی اتحادیه استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha