کابینه با تلاش بیشتر خود را به رئیس‌جمهور برساند / چرایی عدم موفقیت در مدیریت بازار
کد خبر: 4015276
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
عملکرد صد روزه دولت سیزدهم از نگاه عضو هیئت رئیسه مجلس؛

کابینه با تلاش بیشتر خود را به رئیس‌جمهور برساند / چرایی عدم موفقیت در مدیریت بازار

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی با اشاره به رویکرد و نحوه شروع به کار امیدوارکننده دولت سیزدهم گفت: کابینه نیز باید هماهنگ و همتراز با رئیس‌جمهور عمل کند و به نوعی با تلاش بیشتر خود را به رئیس‌جمهور برساند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارزیابی عملکرد صد روزه دولت سیزدهم گفت: دولت در این صد روز اقدامات خوبی انجام داده که مهم‌ترین آن تسریع روند واکسیناسیون و کاهش ملموس مبتلایان و فوتی‌های کرونا بود. این اتفاق در حالی افتاده که تعداد فوتی‌ها به حدود 600 تا 700 نفر رسیده بود و حتی پیش‌بینی می‌شد این رقم به 1500 نفر نیز برسد و برخی مدعی بودند به خاطر تحریم و FATF امکان واردات واکسن وجود ندارد لذا این واقعاً کار بزرگی بود که دولت سیزدهم انجام داد.

وی افزود: مسئله دیگر بازگشت حدود 3.5 میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران به کشور بود که نشانه یک دیپلماسی فعال و قدرتمندانه است.

آثار مثبت حضور گسترده رئیس‌جمهور بین مردم

سلیمی اظهار کرد: ویژگی مهم دیگر دولت و شخص رئیس‌جمهور در این مدت حضور گسترده بین مردم است که این اقدام می‌تواند به کاهش فاصله مردم با مسئولان کمک کند و تواضع شخص رئیس‌جمهور در ارتباط با مردم نیز مسئله مهمی است که بیانگر رابطه خادم و مخدومی میان مردم و مسئولان در این دولت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: اقدام بزرگ دیگر دولت در این صد روز افزایش ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی است به نحوی که در همین مدت 20 درصد به این ذخایر افزوده شده است. از طرفی درآمد‌های نفتی و صادرات پتروشیمی در این صد روز افزایش یافته که همه این مسائل امیدوارکننده است.

نیاز به تصمیمات سریع دولت برای کنترل قیمت‌ها 

سلیمی درباره اینکه دولت در این صد روز در کدام بخش می‌توانست تلاش بیشتری انجام دهد، گفت: به نظر من دولت در حوزه تنظیم بازار هنوز چندان موفق نشده قیمت‌ها را مدیریت کند که البته این ریشه در دوم عامل اصلی دارد. اولین عامل مربوط به نقدینگی فراوان ایجاد شده از دوره قبل است که به حدود 4 هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد و این مانند آتش گرفتن یک منبع بنزین است که نمی‌توان آن را در یک لحظه خاموش کرد و طول می‌کشد.

وی اظهار کرد: دولت در این راستا با اقداماتی مانند عدم استقراض از بانک مرکزی به دنبال آن است که شتاب فزاینده نقدینگی کاهش پیدا کند تا پس از گذشت چند ماه بتوان تورم را کنترل و مهار کرد. عامل دوم عدم تصمیمات سریع‌تر از سوی دولت است که در این حوزه دولت باید تلاش بیشتری انجام دهد.           

رویکرد دولت امیدوارکننده است

سلیمی تأکید کرد: در صد روز نمی‌توان عملکرد یک دولت را مورد قضاوت قرار داد، به ویژه اینکه دولت سیزدهم در وضعیت بسیار نامطلوب اقتصادی و با حجم خرابی‌های بالای باقی مانده بر سر کار آمده است.

عضو هیئت رئیس مجلس با بیان اینکه نکته مهم رویکرد و نحوه شروع امیدوارکننده دولت بوده، تأکید کرد: کابینه نیز باید هماهنگ و همتراز با رئیس‌جمهور عمل کند و به نوعی با تلاش بیشتر خود را به رئیس‌جمهور برساند.   

انتهای پیام
captcha