تداوم آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ابتدایی آسیب‌زا است
کد خبر: 4015294
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

تداوم آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ابتدایی آسیب‌زا است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در بازدید از مدارس ابتدایی شهرستان قلعه‌گنج با بیان اینکه تداوم آموزش غیرحضوری به ویژه برای دانش‌آموزان ابتدایی می‌تواند همراه با مخاطرات و آسیب‌های فراوانی باشد گفت: محیط عاطفی حاکم بر کلاس درس سبب تقویت مهارت‌های ارتباطی، هوش کلامی و هیجانی کودک می‌شود.

عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان همزمان با یکم آذرماه و آغاز آموزش حضوری در مدارس ابتدایی و متوسطه اول، از مدارس ابتدایی شهید ببربیان روستای گلدشت و شهید شهدوستی چراغ آباد شهرستان قلعه‌گنج بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: بیماری کرونا بیش از هر دستگاهی در کشور، نظام تعلیم و تربیت را دستخوش تغییر کرد، آموزش مجازی با تبعات منفی بسیاری همراه است و تداوم آن به‌ویژه برای دانش‌آموزان ابتدایی می‌تواند همراه با مخاطرات و آسیب‌های بسیار باشد.

ضیا با بیان اینکه هیچ چیز جای آموزش چهره به چهره را نمی‌گیرد، تصریح کرد: دانش‌آموز ابتدایی باید در فضای حقیقی کلاس و با معلم خود در تعامل مطلوب و سازنده باشد، محیط عاطفی حاکم بر کلاس سبب تقویت مهارت‌های ارتباطی، هوش کلامی و هیجانی کودک می‌شود و به رشد شخصیتش کمک می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: مدرسه، کانون فضیلت‌ها و محل یادگیری مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان است، همه مدیران مدارس جدیت کافی برای رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و گروه‌بندی دانش‌آموزان و همه معلمان، آمادگی لازم برای پذیرش دانش‌آموزان و آموزش حضوری را دارند.

انتهای پیام
captcha