تکنیک نویسندگی نیاز به تجربه فردی و آموزش دارد
کد خبر: 4016032
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

تکنیک نویسندگی نیاز به تجربه فردی و آموزش دارد

شاعر و نویسنده استان مرکزی اظهار کرد: تکنیک نویسندگی نیاز به آموزش، تجربه فردی و استفاده از تجربیات دیگران دارد، ولی داستان‌نویسان بزرگ همچون دانشور از تجربیات دیگران استفاده کردند و هیچ دوره آموزشی هم نرفتند.

عباس احمدی شاعر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس احمدی، شاعر و نویسنده استان مرکزی، امروز، سوم آذر در برنامه «کندوی کتاب» که به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: برای اعلام آمار سرانه مطالعه باید از منابع درسی و کمک درسی فاکتور گرفت، افراد در کنار مطالعه کتب درسی باید در زمان اوقاف فراغت ساعات یا دقایقی را به مطالعه آزاد در حوزه‌های مختلف بپردازد.

وی ادامه داد: مطالعه در فضای مجازی نیز می‌تواند در زمره افزایش سرانه کتاب درج شود. اینکه می‌گویند سرانه مطالعه در ایران پایین است بنده خیلی موافق نیستم. هر مطلبی که اکتسابی باشد و از طریق نوشتار و متن مکتوب آگاهی انسان را افزایش دهد جزو سرانه مطالعه محسوب می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه نوشتن داستان و سراییدن شعر یک هنر برای نوجوانان و محسوب می‌شود، بیان کرد: هنر برای تعالی روح است و نمی‌توان فقط برای رسیدن به اهداف مادی بدین سمت حرکت کرد. چراکه ممکن است انتظارات مالی را آنگونه که بایسته است برآورد نکند. شمار نویسندگان و شعرایی که تنها از همین مسیر ارتزاق می‌کنند بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه برخی از فیلم‌نامه‌نویسان سینما و تلویزیون همچون صحت و نرگس آبیار در جرگه نویسندگان بودند و به دلیل قلم خوب و قوی توانستند در این حوزه نیز موفق باشند، اضافه کرد: تکنیک نیاز به آموزش، تجربه فردی و استفاده از تجربیات دیگران دارد، ولی داستان‌نویسان بزرگ همچون دانشور از  تجربیات دیگران استفاده کردند و هیچ دوره آموزشی هم نرفتند.

انتهای پیام
captcha