اختتامیه رویداد بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال کرمان برگزار شد
کد خبر: 4016229
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

اختتامیه رویداد بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال کرمان برگزار شد

اختتامیه رویداد بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان چهارم آذرماه به میزبانی مجتمع مس سرچشمه برگزار و از ۳۰ نویسنده تقدیر و تجلیل شد.

اختتامیه رویداد بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان برگزار شدبه گزارش ایکنا از کرمان، امروز پنجشنبه چهارم آذر ماه اختتامیه رویداد بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان به میزبانی مجتمع مس سرچشمه در مجموعه فرهنگی و هنری آزادی شهر سرچشمه رفسنجان با حضور مسئولان استان و شهرستان رفسنجان، فرهیختگان، نویسندگان و خبرنگاران برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد: بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان به خاطر شرایط کرونا با دو سال تأخیر برگزار می‌شود و امسال همزمان با برگزاری رویداد بیست‌و‌یکم، فراخوان بیست‌و‌دومین رویداد انتخاب کتاب سال را خواهیم داد.

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارتقای کیفی و کمی آثار، تشویق نویسندگان، مؤلفان، مترجمان و دیگر فعالیتی که در این حوزه متعهدانه تلاش می‌کنند را از جمله اهداف برگزاری این رویداد دانست و گفت: برگزاری این رویداد، ارزیابی فرهنگ مکتوب استان است و خروجی آن در آثاری است که به زیور طبع آراسته می‌شوند که علاقه‌مندان و مخاطبان استفاده می‌کنند و تلاش شده است به این اهداف نزدیک شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان جزو 10 استان برتر کشور در حوزه کتاب است و در حوزه مجوز چاپ و ارزیابی کتاب‌‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است، گفت: ۷۰۰ اثر به دبیرخانه بیست‌ویکمین رویداد انتخاب کتاب سال استان کرمان رسیده است که بعد از بررسی‌ها و داوری‌هایی انجام گرفته از ۳۰ نویسنده تقدیر و تجلیل خواهد شد.

علیزاده به نامزدی پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و افزود: شهر رفسنجان به عنوان شهر خلاق در حوزه کتاب در سطح کشور مطرح است و در رویداد کشوری پایتخت کتاب حضور پررنگی داشته است.

انتهای پیام
captcha