ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهان علت اصلی خصومت آنان است
کد خبر: 4016300
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
سردار قریشی:

ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهان علت اصلی خصومت آنان است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل خصومت آمریکا پیروزی انقلاب، ایستاگی و شکست آنان در غرب ایران و از دست رفتن منافعشان بود، آنان بسیار امیدوار بودند که اگر با توطئه‌افکنی به اهداف خود نرسیدند با تدارک حمله صدام و به کارگیری گروه‌هک‌های منافق در کردستان و غرب به اهداف و مقاصد خود برسند، اما با مقاومت ملت ایران محاصره‌ها شکسته شد.

سردار قریشی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، عصر پنجشنبه، ۴ آذر، در همایش شهدای کردستان و جبهه‌های غرب کشور که در استانداری این استان برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به فعالیت رزمندگان استان مرکزی در تمام عرصه‌های جهادی، پزشکی، افزود: کمتر استانی از این ویژگی و امتیاز برخوردار است و اصحاب قلم، رسانه، پژوهشگران و تمام هنرمندان در رشته‌های مختلف می‌تواند این برتری را به نوعی به تصویر کشند.

وی تصریح کرد: نقش استان مرکزی در خلق حماسه‌های دفاع مقدس پررنگ است و توانستند با رشادت و ایثار خالق حماسه‌های بسیار باشند. خوشبختانه کارنامه این استان در هشت سال فداکاری قابل قبول است و این گونه شهادت‌جویی‌ها و دلاوری‌ها باید به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

به‌گفته قریشی ایران در 400 سال گذشته در هر درگیری و جنگی که وارد شد نه تنها پیروز میدان نبود، بلکه شهرهایی را نیز از دست داده است. اما دوره تاریخی دفاع مقدس تنها دوره‌ای است که ملت ایران توانست با دست خالی و بدون حمایت هیچ‌یک از کشورهای خارجی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح که از سوی قدرت‌های جهانی حمایت می‌شد ایستادگی کرده و اجازه ندهد هیچ‌گاه دشمن نگاهی مغرضانه به خاک این کشور داشته باشد.

وی ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و قدرت‌های جهانی را علت اصلی دشمنی و خصومت امریکا دانست و اضافه کرد: البته اصل خصومت آمریکا پیروزی انقلاب، شکست آنان در غرب ایران و از دست رفتن منافعشان بود، آنان بسیار امیدوار بودند که اگر با توطئه‌افکنی و محاصره اولیه انقلاب به اهداف خود نرسیدند با تدارک حمله صدام و به کارگیری گروه‌هک‌های منافق در کردستان و غرب به اهداف و مقاصد خود برسند، اما با مقاومت ملت ایران نه تنها محاصره‌ها شکسته شد، بلکه با راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری منتج به شکست و ناکامی دشمن شد و توانست به الگوی برتر دنیا تبدیل شود.

قریشی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت ایران زمینه آزادی‌خواهی، عدلت‌خواهی و ایستادگی بسیاری از ملل جهان اسلام و حتی غیر اسلامی را فراهم کرد. ایستادگی کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه در مقابل داعش و حامیانش نشئت گرفته از روحیه انقلابی مردم ایران دارد، مردم مسلمان کشورهایی که درگیر داعش بودند با مقاومت توانستند خواسته خود را به دشمن تحمیل و موفق شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به تفاوت ایران در ابتدای دوران دفاع مقدس در سال‌های بعد از آن اشاره و تصریح کرد: دیروز ما حتی سیم‌خادردار نداشتیم و در تحریک کیسه سرم بودیم، اما به برکت نیروهای متعهد و متخصص جهادی و تدابیر حکیمانه رهبری امروز در اوج تحریم‌ها با اقتدار مشکلات پزشکی و تحریم‌های دیروز را رفع کرده و به قدرت‌های بزرگ و پیشرفته دست یافتیم. امروز ایران در بسیاری از حوزه‌ها همچون ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، دانش‌بنیان، نانو، پزشکی و... حرف‌ها برای گفتن دارد.

این مقام مسئول گفت: امروز آمریکا تغییر موضع داده ادعایی برای داشتن منافع در ایران ندارد، بلکه معترف است که باید مراقب باشد تا منافعش در منطقه خاورمیانه توسط ایران از دست نرود. آنها می گویند ما نمی‌خواهیم ایران در سوریه و یمن منافعی داشته باشد، یعنی در حقیقت با هزاران کیلومتر فاصله مرزی با ما بدنبال این هستند که اجازه ندهند منافع خود را در منطقه دنبال کنیم نه اینکه در داخل کشور ناامنی ایجاد کنند.

جانشین بسیج مستضعفین در پایان به دستاوردهای انقلاب را برای مردم شیرین و لذت‌بخش توصیف کرد و افزود: برخی بی‌کفایتی‌ها، فشار دشمن و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، باعث شد این حلاوت و شیرینی آنطور که شایسته است در میان مردم حس نشود که امیدواریم در سایه تلاش دولت انقلابی سیزدهم و تلاش مسئولان دلسوز بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha