راه‌اندازی سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد در استان مرکزی
کد خبر: 4016668
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

راه‌اندازی سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد با هدف شناسایی خیران و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه خدمات مطلوب به مددجویان این نهاد آغاز به کار کرد.

مجید مومنی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، امروز، 6 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برخورداری 46 هزار و 471 نفر در قالب 3هزار و 658 خانوار از حمایت‌های کمیته امداد استان اشاره و تصریح کرد: در سال جاری 10هزار و 200 نفر از حمایت این نهاد خارج و 2هزار و 511 نفر توانمند شده‌اند. امسال 10 هزار و 900 نیازمند ورودی کمیته امداد استان است.

مؤمنی ادامه داد: از این تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد ۳۸ درصد به دلیل فوت سرپرست، ۲۱درصد کارافتادگی، ۱۸درصد تبصره ۱۴ و رفع فقر مطلق، ۳درصد بیماری سرپرست، ۱۲درصد طلاق و میزان باقی‌مانده به دلایلی نظیر زندانی بودن سرپرست یا بدسرپرستی هستند.

وی آمار دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در استان را 7هزار و 219نفر و آمار ثبت‌نامی‌ها را 12 هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه این نهاد از 895 دانشجو نیز حمایت می‌کند، افزود: همچنین تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد هزار و 662 نفر است که سرانه پرداختی آنان توسط خیرین و حامیان به 2برابر سال گذشته رسیده است. تعداد محسنین تحت پوشش نیز ۲۷۸۱ نفر است که سرانه پرداختی به آنان از ۲۲۰ هزارتومان در سال گذشته به ۴۶۴هزارتومان رسیده است.

مؤمنی تصریح کرد: در سال جاری کمک‌های مردمی ۲۰۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در ۸ ماه گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان مرکزی دریافت شد. همچنین مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۸ ماهه سال جاری به صورت نقدی در طرح اکرام و محسنین به حساب‌خانوارهای تحت پوشش واریز شد.

وی با بیان اینکه هرماهه ۱۸ میلیارد مستمری به خانوارهای تحت پوشش تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: در ۸ ماه گذشته ۳۲میلیارد زکات نقدی و ۹ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان صدقات و ۱۱۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۳۰۵ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه هستند، همچنین افرادی که ازدواج دوم نیز داشته باشند مشمول این طرح می‌شوند. همچنین هزار و 668 مسکن توسط کمیته امداد و خیرین درحال ساخت است که ۲۰۱ واحد تحویل داده شده و ۴۸۷ مسکن نیز به زودی افتتاح می شود. ۴۳۲ مسکن نیز در شهرک مهاجران درحال ساخت است و در حال تلاش برای دریافت اعتبارات مسکن ملی هستیم. ۳۹۲ مسکن نیز در طرح تعمیر مسکن مددجویان مرمت شده است که هزار میلیارد هزینه داشته است و ۵۲درصد از این مبلغ از اعتبار کمک‌های مردمی هزینه شد.

به‌گفته مؤمنی تحویل ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی پنج کیلو وات ویژه مددجویان استان پیش‌بینی شده که ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای آن در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰ دستگاه تولید انرژی پاک دهه فجر امسال در استان بهره‌برداری می‌شود که اکنون برای ایجاد ۱۰۰ دستگاه قرار داد منعقد  و ۱۰ دستگاه تولید برق در استان نیز به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی به رونمایی و راه‌اندازی سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد همزمان با سراسر کشور و بهره‌برداری از این سامانه به منظور بهبود و مدیریت هرچه بهتر خدمات، به روزرسانی اطلاعات فردی و پالایش مددجویان اشاره و تصریح کرد: مددجویان می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به آدرس www.soha.emdad.ir مراجعه و به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند.

مؤمنی بیان کرد: همچنین طرح پایش اطلاعات مددجویان آغاز شده و ثبت اطلاعات پایه برای ورود به سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد شامل کد ملی، کدپستی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار است و مددجویان می‌توانند از طریق گوشی تلفن هوشمند و یا با مراجعه به پیشخوان دولت برای ثبت‌نام اطلاعات فردی در این سامانه اقدام کنند.

وی در پایان اعلام کرد: ۳۲ فرآیند در سامانه مذکور پیش‌بینی شده است که در حال حاضر شامل پرداخت کمک، شناسایی نیازمندان و نیازسنجی می‌شود و تا سال آینده تمام فرآیندها قابل پیاده‌سازی است. همچنین سامانه قابلیت اتصال به ۲۷ سرویس را دارد که اکنون ۱۸ سرویس آن فعال است.

انتهای پیام
captcha