پلمپ 14 مدرسه در استان مرکزی به دلیل عدم رعایت بهداشت
کد خبر: 4017260
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

پلمپ 14 مدرسه در استان مرکزی به دلیل عدم رعایت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به بازدید میدانی از مدارس، بیان کرد: در این مدت ۱۵اخطار صادرشده و ۱۴مدرسه نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها پلمپ شده است.

سید محمد جمالیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زمانی که سرعت انتقال ویروس افزایش پیدا می‌کند، فرصت جهش به ویروس داده می‌شود. اگر در آفریقا میزان واکسیناسیون در سطح مطلوبی بود، سرعت گردش ویروس آن‌قدر بالا نمی‌رفت که به‌صورت ناگهانی ۳۰جهش رخ بدهد.

وی ادامه داد: نگرانی جهان در حال حاضر این است که در ژن‌هایی جهش رخ‌داده باشد که سابقاً واکسن در محل آن ژن‌ها اثر داشته است. اگر در این ژن‌ها جهش‌هایی رخ دهد، امکان مقاومت به واکسن وجود خواهد داشت، اما همچنان زدن واکسن بهترین راه برای جلوگیری از جهش‌های آینده و افزایش سطح ایمنی است. لذا از افرادی که هنوز اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند، می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به‌صورت جدی رعایت شود.همچنین می‌بایست اقناع‌سازی خانواده‌ها توسط ارگان‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد. در صورتی که عادی انگاری رخ بدهد احتمال شروع پیک‌های بعدی بالا می‌رود.

جمالیان در ادامه با اشاره به اینکه با بازگشایی مدارس، بسیاری از دانش آموزان جهت حمل‌ونقل از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس استفاده می‌کنند، افزود: علی‌رغم تصویب این موضوع که دیگر نباید جهت پرداخت کرایه از پول نقد استفاده کرد، اما به دلیل نبود دستگاه در اتوبوس‌های شرکت اتوبوس‌رانی اراک، همچنان پول نقد دریافت می‌شود. از این رو می‌بایست هرچه سریع‌تر پیگیری‌هایی جهت رفع این مشکل صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تاکنون، تعداد مدارس بازدید شده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌جز ساوه و خمین، ۸۳۷ مورد بوده است. هفته گذشته نیز از ۲۴۸مدرسه بازدید به عمل آمد. در این مدت ۱۵ اخطار صادرشده و ۱۴مدرسه نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها پلمپ شده است.

انتهای پیام
captcha