برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس خلخال + عکس
کد خبر: 4017286
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس خلخال + عکس

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال گفت: همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدارس این شهرستان برگزار شد.

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس خلخال + عکسبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضا محمدی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال، هشتم آذرماه، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدارس این شهرستان برگزار شد.

وی یادآور شد: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس و سطح شهرستان، ایجاد و ارتقای مهارت‎‎‎‎‎‎های فردی و جمعی دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله، کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‎‎‎‎‎‎‎‎های نظری دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان برگزار شد.

محمدی خاطر نشان کرد: دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان در این مانور با مباحثی از جمله تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن و رسیدگی به مصدومان آشنا شدند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال، تاکید کرد: در خصوص کاهش تلفات زلزله، استانداردسازی های ساخت و ساز ها و آموزش نیروی انسانی مورد توجه است.

وی افزود: مانور زلزله یک کارگاه عملی آموزش‌های لازم برای مواقع بحرانی از جمله زلزله است و مدرسه بهترین جا برای ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان است.

محمدی اظهار کرد: اگر این آموزش‌ها که در راستای ایمنی است به صورت مستمر ارائه شود می‌توانیم به جامعه ایمن دست یابیم، فلذا باید در راستای تجهیز و بروزآوری امکانات نیز توجه لازم را داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلخال ادامه داد: خوشبختانه طرح جامع شهری توسط متولیان امر تدوین شده که یکی از گام‌های اساسی کمک کننده در مدیریت بحران‌ها است.

انتهای پیام
captcha