طرح مصلحین و حکمین قرآنی در شهرستان راور اجرا می‌شود
کد خبر: 4017436
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

طرح مصلحین و حکمین قرآنی در شهرستان راور اجرا می‌شود

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح مصلحین و حکمین قرآنی و اورژانس قضایی به‌صورت محله محور با استفاده از ظرفیت مساجد محلات در شهرستان راور اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان راور

به ‌گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان راور امروز، نهم آذرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم راور بیان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اجرای سند تحول قضایی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین ضرورت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، خصوصاً دعاوی خانواده(طلاق) و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، طرح مصلحین و حکمین قرآنی و اورژانس قضایی به صورت  محله محور با استفاده از ظرفیت مساجد محلات در شهرستان راور اجرا خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان شهرستان گفت: امروز می‌توان با هم‌افزایی و همکاری مسئولان فرهنگی، قضایی و اجرایی در جهت حفظ بنیان خانواده‌ها و کاهش آمار طلاق، اعتیاد و بیکاری در شهرستان اقدامات مؤثری را به انجام رساند.

این مقام قضایی ادامه داد: مسئولان فرهنگی شهرستان باید با برگزاری جلسات مفید و دعوت از اساتید مجرب مذهبی و روانشناسی، مهارت‌های زندگی و نوع برقراری ارتباط با دیگران را به خانواده‌ها آموزش دهند تا اقدامی اثرگذار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خصوصاً طلاق و اعتیاد صورت گیرد.

حجت‌الاسلام فرحبخش بیان کرد: می‌توان با استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان محلی ابتدا نسبت به شناسائی مشکلات و معضلات اقدام و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص بروز آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و پس از پیش‌بینی نسبت به پیشگیری از وقوع جرائم در سطح جامعه اقدام کرد.

رئیس دادگستری راور در پایان ضمن ابراز نگرانی از طرح پرونده‌های طلاق در دادگستری گفت: در طرح مصلحین و حکمین قرآنی از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج و روحانیون در کنار مشاوران خانواده و ریش سفیدان(معتمدین محلی) و همچنین طرح اورژانس قضایی و شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش آمار وقوع طلاق استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha