سویه آفریقایی ویروس کرونا نگران‌کننده است
کد خبر: 4017514
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

سویه آفریقایی ویروس کرونا نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲ سال اخیر جهش‌های زیادی داشته است، اما بیماری‌زایی ناشی از سویه آفریقایی اومیکرون بالا است که در صورت کمرنگ بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگرانی جدی به همراه دارد.

کرونا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، افزود: سویه آفریقایی کرونا در طبقه‌بندی انواع این ویروس با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها قرار گرفته و سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع گسترده سویه B.۱.۱.۵۲۹ این ویروس هشدار جدی داده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۰ جهش در ویروس کرونا مشاهده شده و تنها راه برای عبور از بحران‌زایی سویه جدید آفریقایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون خیلی زود است که جامعه علمی نظری در خصوص این واریانت بدهد و هنوز اطلاعات جامعی از آثار بیماری‌زایی و مقاومت ویروس کرونا آفریقایی نسبت به واکسن و جزئیات درمانی ارائه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علایم بالینی خاصی که براثر ابتلا به این سویه کرونای افریقایی بروز پیدا کند، گزارش نشده است و احتمال دارد در اومیکرون مانند سویه دلتا تعدادی از مبتلایان بدون علامت باشند.

انتهای پیام
captcha