جدیت در انجام فعالیت‌های قرآنی نویدبخش آینده‌ای روشن است
کد خبر: 4019699
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

جدیت در انجام فعالیت‌های قرآنی نویدبخش آینده‌ای روشن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی جدیت انجام فعالیت‌های قرآنی در استان از سوی اداره قرآنی این مجموعه را نویدبخش آینده‌ای روشن در حوزه قرآن و خدمت‌رسانی در این مجموعه دانست و اظهار کرد: اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح اجتماع باید با همکاری ادارات قرآنی و کمک داوران، پیشکسوتان، نخبگان و جوانان صورت گیرد.

حجت الاسلام واحدی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی مسابقات قرآن استان امروز، 18 آذر با حضور ویدئو کنفرانسی مهدی قره‌شیخ لو، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و داوران برگزیده این طرح از اراک و ساوه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

حجت‌الاسلام واحدی جدیت انجام فعالیت‌های قرآنی در استان از سوی اداره قرآنی این مجموعه را نویدبخش آینده‌ای روشن در حوزه قرآن و خدمت‌رسانی در این مجموعه دانست و اظهار کرد: اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح اجتماع باید با همکاری ادارات قرآنی و کمک داوران، پیشکسوتان، نخبگان و جوانان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت متسابقان در سطح استان در مراحل مختلف از شهرستانی تا کشوری باید مورد ارزیابی دقیق‌تر از گذشته قرار گیرد، اظهار کرد: گاه دیده می‌شود متسابقان با کسب رتبه‌های مختلف نباید خود را در همان سطح متوقف کنند. از این رو برای ارتقای سطح و دانش آنان برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است. اوقاف آمادگی خود را در فراهم کردن بستر برگزاری این دوره‌ها در سطح استان اعلام می‌کند.

واحدی با بیان اینکه استفاده از داوران غیربومی ممکن است به دو منظور پرهیز از نگاه جانب‌دارانه و عدم اعتماد به توان و دانش داوران انجام شود، اضافه کرد: اجرای طرح ساماندهی داوران خط بطلانی بر این تفکرات کشید. چراکه تمامی داورانی که موفق شدند از این فیلتر عبور کنند همگی دارای شایستگی لازم برای داوری هستند که می‌توانند برای استان منشأ خیر باشد.

این مقام مسئول ضرورت ارتقای سطح داوران را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه داوران در تمام سطوح باید سعی کنند دوره‌های ارتقا از هر سطحی که هستند را پشت سر گذارده و به داوری سطح یک و حتی ویژه و بین‌المللی برسند، ادامه داد: کسب رتبه در برخی رشته‌ها در انحصار تعدادی خاص است و با برگزاری دوره‌های مختلف باید انحصارشکنی صورت گیرد. البته انحصار توسط اوقاف ایجاد نشده است، کسب رتبه توسط این افراد منوط به تلاش بسیار آنان است، اما باید کاری کنیم تا امتیاز متسابقان در رتبه‌های اول تا سوم بسیار نزدیک به هم باشد.

واحدی در بخش پایانی سخنان خود استان مرکزی را دارای ظرفیت‌های بسیار در زمینه‌های مختلف از جمله قرآنی دانست و اظهار کرد: وجود افراد فرهیخته و نخبه قرآنی در استان توقع ما را بالا برده است و امیدواریم همیشه نمایندگان استان در دو قالب شرکت‌کننده و داور مسابقات قرآن افتخار آفرین باشند. حضور آقای مختاری و خانم تشیعی‌فرد در داوری نیمه‌نهایی و مسعود اکبری در داوری فینال بر افتخارات ما می‌افزاید.

انتهای پیام
captcha