۸۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند
کد خبر: 4020581
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

۸۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون بالای ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دُز اول واکسن و ۸۰ درصد نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

واکسن، کرونا، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آذربایجان شرقیعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، از بستری بودن ۳۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: فوتی‌های ناشی از کرونای استان روزانه به چهار تا پنج نفر کاهش یافته اما هنوز از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان این‌که بیماران جدید کرونایی آذربایجان شرقی روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد گزارش می‌شود، افزود: اغلب شهرهای استان از جمله تبریز در وضعیت آبی قرار دارند. با وجود کاهش شاخصه‌های بیماری در آذربایجان‌شرقی، اما نیاز به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خضوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون بالای ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دُز اول واکسن و ۸۰ درصد نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بیش از ۳۰ درصد واجدین شرایط استان نیز دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: هنوز درصدی از جمعیت استان اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند که در این راستا از تمامی این افراد دعوت می‌کنیم برای تکمیل روند واکسیناسیون خود به مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha