تمدید اقامت اتباع خارجی وابسته به تزریق واکسن کرونا است
کد خبر: 4020811
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

تمدید اقامت اتباع خارجی وابسته به تزریق واکسن کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی قم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند گفت: تمدید اقامت اتباع خارجی وابسته به تزریق واکسن کرونا است.

سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قمبه گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم، سه‌شنبه 23 آذرماه در حاشیه جلسه هماهنگی آمادگی برای موج ششم و سویه جدید اُمیکرون که با حضور جمعی از مسئولان استانی در ساختمان مرکز بهداشت استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که واکسیناسیون در کشور به حد قابل قبولی نرسد ایمنی و مصونیت مناسب نیز حاصل نخواهد شد، از این رو برای رسیدن به حد مناسبی از مصونیت، واکسیناسیون همه افراد یک کشور ضروری است زیرا اگر همه ایمن نباشند، هیچکس ایمن نخواهد بود.

وی با اشاره به جمعیت بالای اتباع خارجی در قم، افزود: با توجه به فعال بودن بیشتر اتباع در مشاغل خدماتی، خطر ابتلای بالایی به بیماری و افزایش چرخه انتقال را دارند.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه تاکنون بیش از یکصد و ۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی قم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: این جمعیت که مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند افرادی هستند که در سامانه سیب دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، اما واکسیناسیون اتباع خارجی غیر مجاز نیز دارای اهمیت فراوان است.

محبی تأکید کرد: تمدید اقامت اتباع خارجی وابسته به تزریق واکسن توسط فرد متقاضی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به کاهش آمارهای کرونایی در استان قم اشاره کرد و گفت: این روند به واسطه واکسیناسیون گسترده در استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، اما باید توجه داشت که این روند شکننده است و همچنان باید به واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه شود.

انتهای پیام
captcha