منتخبان جشنواره تئاتر لرستان معرفی شدند
کد خبر: 4021297
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

منتخبان جشنواره تئاتر لرستان معرفی شدند

هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان، ضمن معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف، هیچ اثری را شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ندانست.

منتخبان جشنواره تئاتر لرستان معرفی شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان عصر چهارشنبه، ۲4 آذرماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونان هنری و سینمایی و توسعه مدیریت و منابع، مسئولان ستادی اداره‌کل، هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای نمایشی استان، هیئت داوران و شرکت‌کنندگان جشنواره در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید عرصه هنرهای نمایشی استان به‌ویژه زنده‌یاد استاد اسفندیار ملایری که این رویداد هنری به پاس سال‌ها خدمات و فعالیت شایسته و شایان این هنرمند فقید به تئاتر لرستان، به روح ایشان و همچنین خانواده وی تقدیم شد، گفت: متأسفانه ویروس منحوس کرونا طی دو سال گذشته هنرمندان بسیاری را از جامعه فرهنگی، هنری گرفت که از آن جمله می‌توان به اساتیدی همچون اسفندیار ملایری، افشین سلیمان پور، محمدرضا حبیب زاده و ... اشاره کرد که سال‌های بسیاری از عمر خویش را برای توسعه و تعالی هنرهای نمایشی استان و کشور صرف کردند.

وی افزود: ویروس کرونا به شکل گسترده‌ای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را تحت‌تأثیر قرار داد، اما هنرمندان رشته‌های مختلف هنری با خلق و ارائه آثار خود در بستر فضای مجازی، علاوه‌بر افزایش تاب‌آوری و نشاط اجتماعی، نسبت به افزایش آگاهی افکار عمومی در زمینهٔ پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کردند که لازم است از این زحمات قدردانی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: این وقفه فرصتی را ایجاد نمود تا ضمن برنامه‌ریزی قبلی اقدامات بسیار موفقی در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و فضاهای تخصصی فرهنگی و هنری صورت پذیرد که از آن جمله می‌توان به بازسازی همین تالار شهید آوینی پس از نزدیک به 25 سال با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

فتایی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، تصریح کرد: در این سفر اعتباری برابر با ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی ازجمله تالار مرکزی و هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد، تالارهای آمفی‌تئاتر شهرستان‌های دورود، ازنا و الشتر و ... اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی که می‌تواند یاری دهنده فعالیت‌ها و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان باشد، حضور بخش خصوصی در این حوزه‌هاست که متأسفانه بسیار کمرنگ بوده و نیازمند آن است که متولیان در کنار هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برای تقویت آن اقدام لازم را به عمل آورند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی لرستان سپس با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم نگاه مسئولان کشوری را به استان تغییر دهیم، گفت: ما هرچه در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای پول هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این سرمایه‌گذاری موجب تسهیل روند توسعه استان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان با تأکید بر اینکه آموزش‌های فرهنگی و هنری را بیش از گذشته تقویت می‌کنیم، خاطرنشان کرد:  آموزش، قوام‌دهنده استعداد و خلاقیت ذاتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت هنری و اجتماعی این قشر از جامعه دارد.

هیئت داوران این جشنواره متشکل‌از فرشید صمدی‌پور، امیر امانی، سید سیامک موسوی اسدزاده، امین ابراهیمی، سعید زارع و ناظر داوری نصرت‌اله مسعودی ضمن تاکید بر این نکته که هیچ‌یک از آثار شرکت‌کننده در جشنواره، شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمی‌باشد، بر لزوم آموزش و مطالعه تاکید کرد.

بر همین اساس، آرا هیئت داوران در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

تقدیر از پژمان شاهوردی طراح صحنه نمایش «حلیمه»

تقدیر از گروه موسیقی نمایش «تراژدی یک اتفاق تلخ»

تقدیر از سولماز نصرالهی بازیگر زن نمایش «دم سیاه» و منا نعلچگر بازیگر زن نمایش «سرود هزار اُفلیای عاشق»

تقدیر از شایان سیاحی بازیگر مرد نمایش «زندگی خصوصی جناب آمور» و امیرعباس صالحی بازیگر مرد نمایش «دیبار»

تقدیر از بازیگر خردسال اهورا درگاهی برای نمایش «دیبار»

هیئت داوران همچنین ضمن ادای احترام به نویسندگان بومی، هیچ‌یک از آثار را در زمینه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی شایسته تقدیر و اهدای رتبه ندانست.  

انتهای پیام
captcha