۷۳ درصد کل جمعیت آذربایجان‌شرقی دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند
کد خبر: 4021600
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

۷۳ درصد کل جمعیت آذربایجان‌شرقی دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی، گفت: ۷۳ درصد کل جمعیت استان نسبت به کرونا واکسینه شده‌اند که برای رسیدن به مصونیت جمعی باید این میزان به حدود ۸۵درصد برسد.

واکسیناسیون، کرونا، آذربایجان شرقی

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی به لحاظ درصد پوشش واکسیناسیون در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: اکنون ۳۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در تعداد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا، آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم کشور قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر کرونا در استان فوت شدند.

درستی، در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد فوتی‌های کرونایی آذربایجان‌شرقی به رغم روند مثبت واکسیناسیون بالاست، گفت: به گفته برخی کارشناسان شاید مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان، بستری زیاد بیماران و سایر عوامل که نمی‌توان به طور دقیق و مشخص به دلایل آن اشاره کرد، علت این موضوع باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: روند بیماری و تعداد مبتلایان به کرونا نیز در آذربایجان شرقی نزولی بوده و اکنون روزانه نتیجه ۱۰۰ تا ۱۳۰ آزمایش کرونا در استان مثبت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی، گفت: ۷۳ درصد کل جمعیت استان نسبت به کرونا واکسینه شده اند که برای رسیدن به مصونیت جمعی باید این میزان به حدود ۸۵درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز نوبت دوم را تزریق کردند. افرادی که تاکنون نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند ۳۳ درصد است که البته جمعیت بالای ۴۰ سال استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha