احتمال وقوع موج جدید کرونا در فارس
کد خبر: 4021721
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

احتمال وقوع موج جدید کرونا در فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به سرعت انتشار بالای سویه «اُمیکرون»، خطر مواجهه با موج جدید کرونا را جدی خواند.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 آذرماه در چهارصد و شصت و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه یافته‌های علمی نشان دهنده سرعت انتشار بالای سویه امیکرون نسبت به سویه‌های پیشین این بیماری است، گفت: در شرایطی که این سویه به صورت گسترده در سطح دنیا در حال انتشار است، هرگونه سهل‌انگاری و عادی پنداری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند با خطر بالای مواجهه با موج جدید این بیماری همراه باشد.

وی با تأکید بر اینکه طولانی شدن مدت شیوع این بیماری نباید موجب بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود، اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار مراقبتی در برابر سویه جدید بیماری، گسترش پوشش واکسیناسیون با مشارکت مردم و پایبندی جدی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه است.

حسینی، تکمیل چرخه واکسیناسیون با دریافت سه دز واکسن را موجب افزایش ایمنی در برابر کرونا و سویه‌های جدید آن دانست و افزود: آمارهای موجود در دنیا نشان می‌دهد افرادی که هر سه دز واکسن علیه کرونا را دریافت کرده‌اند، در برابر سویه جدید مقاومت بالاتری داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اهمیت راه‌های پیشگیری از موج بعدی کرونا، از افرادی که موعد دریافت دُز سوم آنان فرا رسیده است، خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی بر اهمیت تزریق دُز سوم واکسن و مشارکت تمامی آحاد جامعه در برابر این بیماری تاکید کرد و گفت: دستیابی به ایمنی مناسب در برابر این بیماری، با احساس مسئولیت همه افراد جامعه و مشارکت در پیشگیری از این بیماری ممکن می‌شود.

حسینی در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران در بیمارستان‌های استان، علت‌های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران استان را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام
captcha