مروری بر رمان «رد انگشت‌های اصلی»
کد خبر: 4022254
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

مروری بر رمان «رد انگشت‌های اصلی»

«رد انگشت‌های اصلی» رمانی از حسین قربان زاده خیاوی، برگزیده دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو با هدف تمرکززدایی روایت‌های انقلابی از پایتخت، به روایت یک عشق نوجوانانه می‌پردازد، در واقع نویسنده قصد دارد نگاهی هنرمندانه و ادیبانه به موضوع انقلاب داشته باشد.

مروری بر رد انگشت‌های انقلاببه گزارش ایکنا از اردبیل، «رد انگشت‌های اصلی» رمانی از حسین قربان زاده خیاوی، برگزیده دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو با هدف تمرکززدایی روایت‌های انقلابی از پایتخت، به روایت یک عشق نوجوانانه می‌پردازد، در واقع نویسنده قصد دارد نگاهی هنرمندانه و ادیبانه به موضوع انقلاب داشته باشد.

رمان رد انگشت‌های اصلی نوشته حسین قربان‌زاده خیاوی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، اهل شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل درباره عشق یک نوجوان است که عشق سهل و آسانی هم نیست؛ چون پدر پسر فوت کرده و عموی او روحانی است و پدر دختر، سرهنگ نظامی در اوایل انقلاب است که این دو نفر با هم مشکلات بسیاری دارند.

این رمان، روایت جست‌وجوی کَرم‌گونه اباذر است به دنبال گل‌آرا در روز‌های سخت سال ۵۷، پدر اباذر که آشیق بوده سال‌ها پیش به دست خان کشته شده و قوپوز، از او به یادگار مانده است.

مهم‌ترین ویژگی کتاب، نگاه به روند انقلاب در شهرستان‌های کوچک و یکی دیگر از ارزش‌های آن، همان نگاه عاشقانه است.

رد انگشت‌های اصلی، در بخش کودک و نوجوان دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو است که به عنوان یکی از رمان‌های برگزیده تجلیل شد.

حسین قربان‌زاده خیاوی پیش از این آثاری، چون آب و زنجیر، روی سیم تار، آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها، بر بلندای گودال و عزیزتر از خوشه را نوشته است.

گفتنی است؛ رمان رد انگشت‌های اصلی در ٢۴٨ صفحه از سوی انتشارات سوره مهر برای رده سنی بالای ۱۳ سال چاپ شده است.

انتهای پیام
captcha