کمیته‌ بررسی حادثه برخورد دو رام قطار متروی تهران - کرج در شورای شهر تشکیل می‌شود
کد خبر: 4022737
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

کمیته‌ بررسی حادثه برخورد دو رام قطار متروی تهران - کرج در شورای شهر تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پی برخورد دو رام قطار متروی تهران - کرج با انتشار توئیتی نوشت: علت حادثه چه خطای انسانی و چه مشکل فنی بوده باشد به هیچ عنوان نباید تکرار شود. کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به زودی کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل خواهد داد.

برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران- کرج

به گزارش ایکنا، صبح امروز چهارشنبه اول دی‌ماه قطار تندرو مسیر «کرج - گلشهر به سمت ایستگاه صادقیه تهران» با قطار دیگری در ایستگاه چیتگر برخورد کرد و چندین مصدوم برجای گذاشت که دست‌کم ۱۱ نفر از آن‌ها روانه بیمارستان شدند و حال یک نفر وخیم اعلام شده است. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از خارج کردن ١٨ نفر از داخل دو قطار برخورد کرده در مترو خبر داد.

علت حادثه هنوز اعلام نشده و این موضوع از سوی کارشناسان در دست بررسی است تا دلایل دقیق آن مشخص شود. هم‌اکنون مسیر متروی تهران - کرج بسته است و گفته شده احتمالاً تا ظهر امروز بازگشایی خواهد شد.

اعلام دقیق زمان بازگشایی مسیر متروی تهران ـ کرج تا ساعتی دیگر

در همین راستا قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد که زمان دقیق بازگشایی کامل مسیر متروی تهران – کرج و بالعکس مشخص نیست.

کامران آزادی، قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو با اشاره به حادثه برخورد یک قطار تندرو با قطار کندرو در مسیر کرج به تهران حوالی ساعت هفت صبح امروز گفت: همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند و هنوز گزارش اولیه تهیه نشده است.

واکنش توئیتری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به این حادثه

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این حادثه طی توئیتی نوشت: متأسفانه امروز صبح از برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران- کرج مطلع شدم. ضمن ابراز تأسف از این حادثه و آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومین، ضروری است شهرداری تهران اقدامات فوری برای درمان و دلجویی از آسیب دیدگان، ترمیم و راه‌اندازی فوری خط و بررسی دقیق و سریع علت حادثه را انجام دهد.
 
برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران- کرج/ دست‌کم ۱۱ نفر مصدوم شدند

تشکری هاشمی افزود: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا این موضوع را به دقت و جدیت بررسی و پیگیری خواهد کرد.
 
برخورد دو رام قطار مترو در مسیر تهران- کرج/ دست‌کم ۱۱ نفر مصدوم شدند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان نوشت: علت حادثه چه خطای انسانی و چه مشکل فنی بوده باشد به هیچ عنوان نباید تکرار شود. کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به زودی کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل خواهد داد.
انتهای پیام
captcha