همایش «طلایه‌داران، شوراهای امر به معروف ونهی از منکر» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4023062
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

همایش «طلایه‌داران، شوراهای امر به معروف ونهی از منکر» در کردستان برگزار شد

همایش طلایه‌داران، شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در کردستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، دوم دی‌ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، دوم دی‌ماه در همایش طلایه‌داران، شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در سنندج اظهار کرد: امر به معروف و نهی منکر از سر دشمنی صورت نمی‌گیرد و این امر به واسطه علاقه فرد به انسان و هم نوع خود انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری در امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید این فریضه الهی به شیوه‌ای انجام شود که بر مخاطب تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت داشتن صبر و شرح صدر در انجام این فریضه بیان کرد: انسان باید ظرفیت واکنش‌های نامناسب و ناخواسته را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی یادآور شد: بسیاری اوقات موفقیت فرد، حرکت رو به جلوی و خصوصیات نیک وی موجب واکنش‌ها، مزاحمت‌ها و ناسزاها می‌شود اما بداند اجرش در نزد خدا است.

تضعیف اقتصاد، فقر و بیکاری بزرگترین منکر است

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان در این نشست با اشاره به اینکه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ اسلامی بزرگترین منکر است، اظهار کرد: تضعیف اقتصاد جامعه، فقر، بیکاری، اعتیاد و فساد هم از جمله منکرات مشهود در جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی افزود: امسال ۱۲ درصد تذکر و ارشاد لسانی، ۱۵ درصد اخذ تعهد، ۵۶ درصد گزارش کشف حجاب داخل خودرو و ۸۰ درصد معرفی به مراجع قانونی به دلیل عدم تمکین، افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۱۰ قطعه کشفیات ماهواره داشته‌ایم، ادامه داد: ۳۴ درصد افزایش وقوع جرایم سایبری مشاهده می‌شود که در این میان جرائم مالی در رده اول و سپس جرائم اخلاقی قرار دارد.

ایران به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل شده است

محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه این نشست گفت: زورگویان جهان به دنبال متوقف کردن پیشرفت ایران اسلامی هستند.

وی افزود: ایران به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل شده و خیرخواه جنبش‌های آزادیبخش است که این رویه کینه کشورهای استکباری از جمهوری اسلامی را بیشتر کرده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه با وجود اختلاف سلایق همه باید در کنار هم باشیم، بیان کرد: عده‌ای امروز از موج اختلاف‌افکنی سوءاستفاده می‌کنند لذا ندادهندگان برادری و اتحاد مورد هجمه قرار می‌‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در دایره انقلاب قرار گیرند، افزود: باید به دنبال همدلی، وحدت، همگرایی و دور کردن تفرقه از میان خودمان باشیم.

الله‌مرادی با بیان اینکه مطالبه‌گری با تمهت و تخریب و مچ‌گیری متفاوت است، افزود: مهم‌ترین معروف ما وحدت و در کنار هم بودن است.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه دولت در استان کردستان به دور از قبیله‌گرایی و گروه‌گرایی از نیروهایی استفاده کند که مشکلات جامعه را حل کند و همه موظف هستند مسئولین اجرایی را یاری دهند.

انتهای پیام
captcha