شهید سلیمانی مکتب ولایت‌مداری را زنده کرد
کد خبر: 4023523
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

شهید سلیمانی مکتب ولایت‌مداری را زنده کرد

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: شهید سلیمانی سعی کرد مکتب ولایت‌مداری را به‌جای ولایت شعاری زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، بیان کرد: این روزها فرصت مناسبی است تا باری دیگر با مرور یاد و خاطره این شهیدان همیشه زنده به حکم قرآن که آیه ۱۶۹ سوره آل عمران می‌فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.

وی تصریح کرد: در موضوع شهید سلیمانی دشمنان انقلاب اسلامی همانند تمامی حرکت‌های شیطانی خود، علیه این مردم دچار یک خطای بزرگ در دستگاه محاسباتی خود شدند و خیال کردند با حذف فیزیکی شهید سلیمانی می‌توانند در راه، هدف و آرمان بلند ایشان مانع و انحراف ایجاد کنند، اما غافل از آن بودند که شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است.

هاشمی ادامه داد: مکتبی که ریشه در معارف سعادت بخش دین مبین اسلام به‌عنوان آخرین سروش آسمانی دارد؛ مکتبی که الهام گرفته از قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم(ص) و عترت و اهل بیت پیامبر(ص) دارد؛ مکتبی که الگویی همانند شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام یعنی امام علی(ع) دارد.

وی بیان کرد: همان امامی که خود رئیس حکومت بود اما از امکانات حکومتی برای استفاده شخصی خود و نزدیکان خود ذره‌ای سوء‌استفاده نمی‌کند، در نهایت شفقت و مهربانی نسبت به مردم زندگی می‌کند و با تمام وجود برای خدمت بی‌منت به مردم و به دین خدا جهاد می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: شهید سلیمانی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک مکتب است؛ مکتبی که وام دار چنین اندوخته‌های گرانبهایی است؛ مکتبی که ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری رکن اصلی آن است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند شهید سلیمانی را شخصیتی جدای از ولایت معرفی کنند، اما جوانان و مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به‌خوبی می‌دانند این تصویرسازی از این شهید بسیار غلط و نامربوط است، چراکه شهید سلیمانی خود را سرباز این نظام و پیرو خط امام و رهبری می‌داند و تنها در یک سخنرانی شش بار قسم یاد می‌کند که تنها شرط عاقبت‌بخیری داشتن رابطه قلبی با ولی فقیه است.

هاشمی بیان کرد: شهید سلیمانی، رهبر معظم انقلاب را نه فقط رهبر ایران بلکه حکیم جهان اسلام می‌داند و در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود نیز بر آن تأکید می‌کند.

وی تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب اسلام ناب است؛ اسلامی که دو بال دارد کتاب خدا قرآن و دیگری عترت پیامبر(ص) است؛ شهید سلیمانی سعی کرد مکتب ولایت‌مداری را به‌جای ولایت شعاری زنده نگه دارد.

هاشمی اظهار کرد: این مکتب، مکتب اخلاص، ایثار و از خودگذشتن، شجاعت و مقاومت و در نهایت مکتب خدمت صادقانه و عمل به تکلیف و وظیفه است.

انتهای پیام
captcha