دشمن درصدد تحریف یوم‌الله «نهم دی» است
کد خبر: 4024222
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
حجت‌الاسلام موسی‌پور در نشست خبری:

دشمن درصدد تحریف یوم‌الله «نهم دی» است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: دشمن به دنبال تحریف و به انحراف کشاندن یوم‌الله نهم دی است و می‌خواهد این روز را کم‌اهمیت جلوه دهد.

نشست خبری یوم الله نهم دی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور تشریح برنامه‎های 9 دی، صبح امروز، هفتم دی، در محل این شورا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

انقلاب اسلامی ایام‌الله‌ها را تجربه کرده است

وی در ابتدای این نشست گفت: روزهای مهم و سرنوشت‌ساز و رخدادهای الهام‌بخش شخصیت یک ملت را شکل می‌دهند و روایتگر هوشمندی و زمان‌شناسی یک ملت است؛ از این روزها به‌عنوان ایام‌الله تعبیر شده است. انقلاب اسلامی از آغاز پیدایش تاکنون ایام‌الله‌های بسیاری را تجربه کرده و بازخوانی این ایام‌الله‌ها ظرفیت انقلاب اسلامی را تعریف می‌کند.

موسی‌پور اظهار کرد: یوم‌الله نهم دی هم یکی از این ایام‌الله‌ها است که اهمیت آن کمتر از دفاع مقدس نیست‌. این یوم‌الله برنامه چندساله دشمن را که برای نابودی نظام و تضعیف هویت دینی و اسلامی مردم ایران بود، خنثی کرد. مردم ایران با حضور حماسی و خیزش خود این توطئه عظیم را خنثی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ از همان ابتدای انقلاب اسلامی با این نظام مقابله کردند، افزود: آنها فکر نمی‌کردند که قیام مردم ایران به پیروزی تبدیل شود و نظام مردم‌پایه روی کار بیاید. تمام این توطئه‌ها اعم از جنگ‌های تجزیه‌طلبی و جنگ تحمیلی به رهبری امام امت خنثی شد.

تفاوت جنس فتنه ۸۸ با سایر فتنه‌ها

موسی‌پور جنس فتنه ۸۸ را با همه فتنه‌ها متفاوت دانست و در این رابطه گفت: در این فتنه دشمن از ابزارهای لجستیکی و رسانه‌ای نوین استفاده کرد و عملیات‌هایی را طراحی کرد تا نظام را از پای درآورد و بستر این توطئه انتخاب بود. این فتنه تقریباً از یک‌سال پیش از انتخابات ۸۸ کلید خورد. دشمن با ایجاد یأس در مردم و تشدید هجمه‌ها و ایجاد تردید در افکار عمومی برنامه‌ریزی کردند؛ طوری‌که رهبر معظم انقلاب نسبت به این توطئه هشدار دادند. فاز اصلی فتنه در روز انتخابات کلید خورد و با بی‌تدبیری بعضی از خواص فتنه را آغاز کردند و فکر می‌کردند که نظام از این فتنه جان سالم به در نخواهد برد، اما خیزش عظیم مردم آتش فتنه را خاموش کرد.

وی بیان کرد: تحلیل رخدادها و ابعاد یوم‌الله نهم دی یک ضرورت است که باید همیشه مدنظر ما قرار داشته باشد.

تهدیداتی که یوم‌الله نهم دی را تهدید می‌کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره تهدیداتی که یوم‌الله نهم دی را تهدید می‌کند گفت: نهم دی روز بصیرت و پیوند امام و امت است که نباید فراموش شود. همچنین باید مراقب بود تا یوم‌الله نهم دی تحریف نشود. یکی از عملیات‌های اصلی دشمن تحریف و به انحراف کشاندن یوم‌الله نهم دی است که با تبیین می‌توان با آن مقابله کرد، لذا برنامه‌هایی که برای این روز در نظر گرفته شده با محوریت جهاد تبیین است.

موسی‌پور معتقد است، یکی دیگر از آفاتی که یوم‌الله نهم دی را تهدید می‌کند، کم‌اهمیت جلوه دادن این روز است؛ فتنه ۸۸ آسیب‌های بسیاری به کشور وارد کرد و منشأ تحریم شد، لذا نباید هرگز این روز را از یاد برد و بزرگی یوم‌الله نهم دی را کم‌اهمیت شمرد.

شعار محوری یوم‌الله نهم دی 1400

وی «یوم‌الله نهم دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» را شعار محوری یوم‌الله نهم دی امسال بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره مجازات طراحان فتنه گفت: طراحان اصلی از بیرون از کشور بودند ‌و این فتنه یک توطئه آمریکایی صهیونیستی بود اما آنهایی که در داخل فریب خوردند با جهان تبیین متوجه اشتباهات خود شدند و آنهایی که مزدور بودند، از موضع خود کوتاه نیامدند و باید دستگاه‌های مسئول ورود جدی داشته باشند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام موسی‌پور به اهم برنامه‌ها و محورهای در نظر گرفته شده برای یوم‌الله نهم دی اشاره کرد که مشروح این برنامه‌ها به شرح ذیل است:

1- بر اساس رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و تأکیدات مکرر معظم‌له در مناسبت‌های مختلف، بر موضوع «جهاد روایت و تبیین»، مراسم یوم‌الله نهم دی و البته هفته پیش رو در بزرگداشت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصت تبیین و روایتگری از فتنه 88 و حماسه حضور مردم در نهم دی 1388 و تشییع و تکریم سردار دل‌ها خواهد بود.

2- تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی که باعث شد، جریان فتنه، چهره واقعی خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه‌های خروش انقلابی ملت ایران در نهم دی را فراهم کند.

3- تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام در تعمیق و تحکیم روحیه ولایتمداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و بابصیرت در صحنه دفاع از دین و حریم ولایت.

4- توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دوقطبی کردن فضای کشور و تأکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی.

5- روشنگری و تبیین نقش دولت‌های مداخله‌گر غربی در فتنه 1388 و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه به‌عنوان سردمداران جریان فتنه.

6- تبیین و آشکارسازی نقش رسانه‌های خارجی، کانون‌های تفکر غربی و سفارتخانه‌های غربی درفتنه 88.

7- نقش جریان فتنه در گسترش دامنه فشارهای سیاسی، روانی و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران.

8- جلوگیری از تحریف تاریخ در تنزل جایگاه فتنه 1388 و جرم و خیانت سران فتنه به سوء‌تفاهم و یا کشمکش انتخاباتی.

برنامه‌ها و اقدامات محوری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در تهران و تمامی استان‎های کشور، تلاش داشته با تشکیل کارگروه‌های مردمی در سطح شهرها، حماسه نهم دی هر سال باشکوه‌تر برگزار شود و در سال جاری، با توجه به شرایط کرونایی کشور و بیش از سال‌های قبل، این ستادها در سطح تمامی مراکز استان‌ها و 800 شهر و حتی با گسترش فعالیت‌ها در سطح محلات با لایه‌های حضور مردمی به‌ویژه جوانان عزیز و آینده‌سازان و در بسیاری از مساجد کشور به‌عنوان اولین پایگاه‌های انقلاب اسلامی، در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای مراسم نهم دی و بزرگداشت سردار سلیمانی سهیم باشند و دراین روزها شاهد مراسم مختلف و متنوع خواهیم بود.

اگر چه ستاد مرکزی بزرگداشت نهم دی با همیاری نمایندگان معزز ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در سراسر کشور، دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه تشکل‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، تمامی اقشار مردمی و مساجدمحوری در استان‌ها و شهرها، تاکنون اقدامات مؤثری داشته است:

الف- بخش تولید محتوا برای روایتگری از فتنه 88

1- برگزاری بیش از ده‌ها همایش علمی و محتوایی توسط بسیج اساتید (در تهران و 30 همایش در استان های کشور) با فراخوان مقالات و انتشار بیش از 200 مقاله در همایش‌ها که در فضای مجازی در دسترس عموم است و امسال نیز همایش‌های متنوعی در سطح تمامی استان‌های کشور پیش‌بینی شده و در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

2- انتشار حدود 800 عنوان کتاب در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی، از جمله انتشار دایرة‌المعارف 9 جلدی با موضوعات (فتنه شناسی، روایت رخدادها، کالبدشکافی، رفتارشناسی خواص، رفتارشناسی گروه‌های سیاسی، مدیریت رهبر معظم انقلاب در گذر از فتنه، آثار ماندگار، اسناد و آلبوم تصاویر) و امسال نیز علاوه بر انتشار جزوات و کتب مختلف در موضوع روشنگری در استان‌های کشور و آماده‌سازی و انتشار کتاب چهار جلدی روزشمار فتنه 88 است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مراحل نهایی آماده‌سازی و چاپ خواهد بود. البته نسخه دیجیتال سه جلد آماده و به‌زودی رونمایی می‌شود.

3- تنوع و نوآوری در مراسم امسال و استفاده از ابزار هنر برای طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم در تهران و استان‌های کشور مهم بوده و تلاش شده تا از ابزارهای هنری از جمله حضور شاعران و برقراری شب شعر روشنگری بهره گرفته شود و لذا شب‌های شعر نهم دی در تمامی استان‌های کشور با حضور شاعران آیینی و انقلابی برگزار خواهد شد.

4- تبیین دستاوردهای حماسه نهم دی در فضای حقیقی و مجازی به‌ویژه در شرایط کرونایی مهم بوده و در مساجد و محلات، این نشست‌های تبیینی، حتی با جمعیت کم، در مراکز پیش‌بینی، در روزهای گذشته برگزار شده و خواهد شد.

5- از دغدغه‌های جدی دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی نهم دی، راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی در پیام رسان‌های مختلف بوده تا از فضای مجازی و با حضور جوانان عزیز، علاوه بر پاسخگویی به شبهات در این فضا، موارد محتوایی و تبلیغاتی بارگذاری می شود و این روزها شاهد استقبال خوب جوانان عزیز بوده‌ایم.

6- امسال شاهد برقراری حلقه‌های معرفتی و روشنگری در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی توسط ائمه محترم جماعات در مساجد فعال در سطح کشور و توسط طلاب جوان، دانشجو و فرماندهان بسیجی در بیش از 40 هزار پایگاه بسیج و خیل نوجوانان و جوانان بسیجی خواهیم بود.

7- برگزاری وبینار تخصصی با موضوع بصیرت و مقاومت ویژه ائمه جماعات مساجد تهران.

8- برپایی نمایشگاه پوستری «فتنه 88» در برخی مساجد.

ب- اعزام سخنوران به استان‌های کشور

1- تهیه و تولید محتوای روایتگری و تبیین برای سخنوران اعزامی و عموم سخنوران مراسم در استان‌ها و شهرستان‌ها و مراکز عمومی.

2- اعزام سخنران ملی به تمامی استان‌های کشور و اعزام سخنرانان استانی به بسیاری از شهرها

ج- نمایشگاه‌ها

تولید بیش از 10 نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن‌نوشته از موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی با عناوین (ستیز با عاشورا - راه و بیراه - فتنه از منظر قرآن و...) در فضای حقیقی و مجازی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مختلف.

د- پخش سراسری آثار

در هماهنگی با شبکه‌های مختلف رسانه ملی، بیش از 10 مستند شاخص، بیش از 10 سرود و موسیقی ویژه نهم دی از شبکه‌های مختلف سراسری و استانی پخش شده و در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی موجود بوده و امسال نیز شبکه‌های مختلف سراسری و استانی، ضمن بازپخش آن برنامه‌های تولیدی، با برگزاری جلسات گفت‌وگو‌محور، موضوع جهاد روایت و تبیین از فتنه 88 و حماسه حضور مردم در نهم دی را پر رنگ‌تر از گذشته، مطرح خواهند کرد.

هـ- برگزاری مراسم محوری نهم دی

در گرامیداشت نهم دی، همواره مراسم و برنامه‌های متنوعی شکل می‌گیرد اما در هر استان و تهران، مراسم محوری در روز نهم دی برگزار خواهد شد و در تهران روز پنجشنبه نهم دی ماه و ساعت 14:30 دقیقه در میدان آئینی امام حسینعلیه السلام این مراسم با حضور مردم فهیم و لحظه‌شناس تهرانی برگزار خواهد شد. سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده معزز ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهند بود.

و- برگزاری نشست‌های روشنگری

در تمامی استان‌های کشور این مراسم محوری، فراخور شرایط کرونایی و آب و هوایی در مراکز استان‌ها و در سطوحی کوچکتر در تمامی 800 شهر، علاوه بر نشست‌های روشنگری و با حضور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha