آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4024246
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن در فارس برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در روز پنج‌شنبه، 9 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در دو بخش بانوان و آقایان در روز پنج‌شنبه، 9 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین طرح ارزیابی و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن در سال جاری برگزار شده است، افزود: این طرح دارای سه مرحله آزمون است که آزمون مرحله نخست آن به صورت کتبی و آنلاین برگزار شد و افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کرده‌اند به مرحله دوم این طرح راه پیدا خواهند کرد.

جلالی با تصریح اینکه آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن مرحله دوم طرح ارزیابی و سطح‌بندی داوران است و افرادی که در این مرحله هم حد نصاب امتیاز را کسب کنند، به مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد، گفت: این آزمون در دو بخش قرائت و حفظ برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اظهار کرد: بخش اول این طرح در رشته قرائت است که شامل تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا است که در این بخش 8 نفر آقا و 7 نفر بانو حدنصاب نمره را از مرحله قبل به دست آورده و در آزمون این مرحله حضور پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این آزمون برای رشته قرائت از ساعت 8 تا 12 روز پنج‌شنبه، 9 دی‌ماه برگزار خواهد شد که مکان برگزاری بخش آقایان در سالن ثقلین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و مکان برگزاری بخش بانوان نیز در یکی از سالن‌های اداره ارشاد خواهد بود.

جلالی ادامه داد: در این آزمون در رشته قرائت که شامل قرائت تحقیق و ترتیل می‌شود، برای شرکت‌کنندگان 15 تلاوت پخش خواهد شد و برای هر تلاوت نیز یک فرم داوری برای شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا آن را داوری کنند و بعد از آن فرم‌ها جمع‌بندی شده به تهران ارسال می‌شود و بعد از ارزیابی این فرم‌ها هم افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کرده‌اند به مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس بیان کرد: در بخش حفظ که شامل صحت حفظ است 5 نفر بانو از مرحله اول به این مرحله راه پیدا کرده‌اند که آزمون آن‌ها از ساعت 13 تا 17 روز پنج‌شنبه، 9 دی‌ماه در همان سالن اداره ارشاد برگزار خواهد شد و برای آنان نیز 12 تلاوت پخش خواهد شد و برای هر تلاوت نیز یک فرم داوری برای شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا آن را داوری کنند و بعد از آن فرم‌ها جمع‌بندی شده به تهران ارسال می‌شود و بعد از ارزیابی این فرم‌ها هم افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کرده‌اند به مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha