اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
کد خبر: 4024589
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تهران:

اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بر موارد مهمی همانند توزیع عدالت و استفاده از جوانان تأکید شده است و اگر دقت کنیم، به این نتیجه می‌رسیم آنچه جهاد دانشگاهی انجام داده و می‌دهد در راستای تحقق اهداف این بیانیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش جهاد دانشگاهی در خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اظهار کرد: ابتدا باید اظهار کنم بسیار خوشحالم که مواردی غرورآفرین و مایه مباهات را در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی مشاهده کردم. مهم‎تر اینکه منابع و نیروی انسانی که در این نمایشگاه با آن مواجه بودم، افرادی متخصص، متعهد و متدین هستند. بسیار ضروری است در شرایط اینچنینی به سمت خودکفایی برویم که جهاد دانشگاهی نقشی تعیین کننده در این زمینه بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اگر حرکت ما به سمت خودکفایی باشد، ممکن است همه نیازها را هم برطرف نکنیم اما همین که دشمن ببیند ما در حال حرکت به سمت خودکفایی هستیم، برای وی نوعی تهدید است و ممکن است خواسته‌های ما را هم برآورده کند. یقیناً با ظرفیتی که بنده در این نمایشگاه دیدم، جهاد دانشگاهی این امکان را دارد که نیازهای کشور را برطرف کند.

حجت‌‎الاسلام اکبری تصریح کرد: بنده حدود 35 سال پیش در جهاد دانشگاهی کار کردم و وقتی جهاد دانشگاهی امروز را با سی سال قبل مقایسه می‌کنیم، پیشرفت‌های بسیار زیادی نسبت به آن موقع حاصل شده است که جای تشکر و قدردانی بسیاری دارد. رهبر معظم انقلاب می‎‌فرمایند جوانان ما باید یاد بگیرند خودشان نیازهای کشور را تأمین کنند و روی پای خودشان باشند تا به خودکفایی برسیم. خوشبختانه با تولیداتی که بنده مشاهده کردم، می‌توان به سمت خودکفایی حرکت کرد.

وی اظهار کرد: گام‌های بلندی توسط جهاد دانشگاهی برداشته شده و شاید نسل‌های آینده ما به میزان بیشتری نتایج آن را مشاهده کنند و بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت. نکته دیگر اینکه جهاد دانشگاهی متولد شده انقلاب و یک نهاد انقلابی است وحقیقتاً پرچم انقلاب را در دست دارد که برای همه اندیشمندان فعال در این نهاد، آرزوی صحت و سلامتی داریم. بنده تقریباً همه غرفه‌های این نمایشگاه را ملاحظه و برخی از موارد را به خاطر علاقه‌ام با حساسیت بیشتری نگاه کردم که اقداماتی قابل تقدیر است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تهران درباره نقش جهاد دانشگاهی در محقق کردن اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر موارد مهمی همانند توزیع عدالت و استفاده از جوانان و توجه به آنان تأکید شده است و اگر دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم آنچه جهاد دانشگاهی انجام داده و می‌دهد، در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است و خوشبختانه امروز جهاد دانشگاهی حتی به تکنولوژی‎‌های قابل صادر کردن هم دست یافته است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه، پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، ۹ دی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha