شناسایی ۴ فرد مبتلا به سویه امیکرون در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4025407
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

شناسایی ۴ فرد مبتلا به سویه امیکرون در آذربایجان شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی چهار فرد مبتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این افراد از شهرهای تبریز و هریس بوده‌اند.

کرونا، سویه امیکرون، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، 12 دی‌ماه در جمع خبرنگاران از شناسایی چهار فرد مبتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این افراد از شهرهای تبریز و هریس بوده‌اند.

وی با اشاره به تداوم روند نزولی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون تعداد بستری‌های کرونایی در استان به زیر ۳۰۰ نفر رسیده است.

درستی با بیان اینکه روزانه نتیجه آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر در آذربایجان‌شرقی مثبت اعلام می‌شود، اضافه کرد: تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از ابتلا به کرونا در استان نیز حدود چهار یا پنج نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در زمان حاضر ۸۰ تا ۹۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۰ تا ۶۰ نفر از آن‌ها بدحال بوده و متصل به دستگاه نفس می‌کشند.

وی همچنین در خصوص واکسیناسیون افزود: روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی شکل مطلوبی ادامه دارد، اما هنور تعداد کثیری از افراد برای تزریق دز دوم و سوم به مراکز مراجعه نکرده‌اند، در نتیجه سرعت واکسیناسیون در حد مطلوب نیست.

درستی یادآوری کرد: با گسترش سویه جدید ویروس کرونا، امیکرون، دریافت هر سه دز واکسن حیاتی بوده و در این راستا از تمام هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم نسبت به تزریق هر سه دز واکسن کرونا سریعاً اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha