مکتب شهید سلیمانی می تواند احیا کننده ملت‌ها باشد
کد خبر: 4025715
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

مکتب شهید سلیمانی می تواند احیا کننده ملت‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: احیای مکتب شهید سلیمانی می تواند احیا کننده ملت ها باشد و رشد و تعالی یک ملت را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت که ۱۳ دی ماه در مصلای بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مکتب  شهید سلیمانی دارای ویژگی های خاصی است که می‌تواند سبب به حرکت درآمدن یک ملت، احیا و رشد و تعالی آن باشد.

وی افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای جهان‌بینی، قاعده مندی، تفکر و برنامه‌ریزی بود که در نهایت منجر به موفقیت وی در تمامی عرصه‌ها شد.

وی به سه عنصر مهم مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: عشق به خدا و توحید، عشق به ولایت و رهبری و عشق به مردم سه عنصر مهم مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همه زندگی شهید سلیمانی در این سه عنصر خلاصه می‌شود، افزود: عبادات، مناجات و اخلاص شهید سلیمانی کاملاً بی ریا و بر اساس عشق به معبود بود و کار کردن در راه خدا برایش خستگی در بر نداشت.

وی در خصوص عشق به ولایت و رهبری در مکتب شهید سلیمانی نیز اظهار کرد: شهید سلیمانی از عشق به اهل بیت به عشق به ولایت رسید و در آن ذوب شد و خود را سرباز ولایت می دانست و واقعاً این چنین بود. او با هر کسی که ولایت را دوست میداشت ارتباط داشت.

حجت‌الاسلام نوری تأکید کرد: اگر بخواهیم تراز شهید سلیمانی را بسنجیم باید به تاریخ اسلام و زمانی که پیامبر اکرم (ص)، ولی و امام جامعه بودند، مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: در آن زمان حضرت ابوطالب، خدیجه کبری و حمزه سیدالشهدا از نزدیکان پیامبر بودند که بیشترین حمایت‌ها را از ایشان داشتند. در ادامه تاریخ نیز حضرت عباس بود که در راه حمایت از ولایت و دفاع از آن از هیچ کاری فروگذار نکردند. اینها ترازهای شهیدسلیمانی هستند که باید وی را با ایشان تراز کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به ویژگی عشق به مردم در مکتب شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: شعید سلیمانی مرز نمی‌شناخت و در هر جایی که مظلومی وجود داشت برای دفاع از او برمی خاست.

وی تاکید کرد: هنگام شهادت حاج قاسم سلیمانی، تمامی گروه های مردمی و اقشار از شیعیان و اهل سنت گرفته تا ایزدی ها و مسیحی ها در مساجد، منازل و کلیساها برای او سوگواری کردند که نشان از مردمی بودن شهید سلیمانی دارد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شهید سلیمانی مردم ایران، عراق و سوریه را بسیج کرد تا در مقابل داعش و استکبار بایستند. اگر شهید سلیمانی نبود ما اکنون با کشورهای ظالم، همسایه بودیم.

امام جمعه بجنورد همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم نظیر بود. ایشان عقیده دارند که شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک نهضت و مکتب است. به همین دلیل باید زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام
captcha