آزادی 80 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی
کد خبر: 4026144
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

آزادی 80 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال  ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد ریال به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۴ دی ماه در جلسه مشترک مسئولان قضایی سراسر آذربایجان‌غربی با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: خون شهید سلیمانی موجب خروش مجدد خون درون رگ‌های انسان‌های آزاده شده و امروز دشمنان از خون و‌ مکتب حاج‌قاسم بیشتر از زمان حیاتش ترس دارند.

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی و در راس آن شهید حاج قاسم سلیمانی نماد فرهنگ و عزت اسلامی هستند که می‌توانیم با ادامه دادن راه آن‌ها مکتب‌شان را در جوامع اسلامی گسترش دهیم.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: امسال  ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد ریال به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند، با شیوع کرونا، کمک‌های مردم به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش یافته و این نشانه انسان‌دوستی مردم این مرز و بوم است.

وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ والا و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود که باید در این مسیر تلاش ویژه انجام گیرد، تبیین و تعریف جایگاه فریضتین در مناسبات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر موارد موجب افزایش سلامت اجتماعی بوده که باید بر اساس روند و شیوه مشخص انجام پذیرد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: باید از تبلیغ منفی علیه دین جلوگیری کرد و هر اقدام نامناسب و نادرست در تمام حوزه‌ها به معنای منکر بوده و سد معبر، ایجاد مزاحمت برای مردم، انجام نادرست و ناقص وظایف و عناوینی نظیر این موارد نیز شامل منکرات است و باید برای فرهنگ‌سازی به منظور اصلاح این رویه‌های نادرست تلاش شود.

عتباتی بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات اجتماعی باید برای همه الزام آور باشد و همه مردم در هر مقام و مسئولیتی نسبت به رعایت‌ جدی قوانین اهتمام ورزند.

 

انتهای پیام
captcha