احتمال پیک امیکرون طی چند هفته آینده در ایران
کد خبر: 4027375
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
حمیدرضا جماعتی خبر داد؛

احتمال پیک امیکرون طی چند هفته آینده در ایران

دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ ایران نسبت به شیوع پیک امیکرون طی چند هفته آینده در ایران هشدار داد و تأکید کرد: 40 تا 50 میلیون نفر در ایران باید دز سوم را تزریق کنند.

پیک امیکرون طی چند هفته آینده در ایران

به گزارش ایکنا، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ ایران در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اعلام کرد: باتوجه به شیوع امیکرون در کشورهای جهان و کشورهای اطراف ما، از جمله در بحرین و کویت، به نظر می‌رسد که طی چند هفته آینده شاهد پیکی از امیکرون در کشور باشیم.

جماعتی توصیه کرد که دز سوم واکسن کرونا به همه افراد تزریق شود و گفت: با توجه به اینکه اکنون حدود ۹ میلیون نفر در کشور دز سوم را تزریق کرده‌اند، نیاز است که ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر وارد تزریق دز سوم شوند. همچنین جوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز باید دز سوم را تزریق کنند.

به گفته وی با توجه به اینکه شیوع امیکرون در افراد جوان‌تر بیشتر است، گفت: مطالعات کشورهای دیگر نشان داده که 30 درصد اطفال به امیکرون گرفتار و یک‌سوم آنها در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. با توجه به محدودیت تخت‌های آی‌سی‌یو در کشور، اگر این حجم از ابتلا در ایران به وجود بیاید با یک بحران مواجه خواهیم شد. به همین دلیل ضرورت واکسیناسیون ۵ تا ۱۱ ساله‌ها مورد تأکید کمیته علمی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha