شانزدهمین یادواره شهدای سادات در مسجد جمکران برگزار شد
کد خبر: 4027986
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

شانزدهمین یادواره شهدای سادات در مسجد جمکران برگزار شد

شانزدهمین یادواره شهدای سادات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه ۲۱ دی‌ماه در شانزدهمین یادواره شهدای سادات در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران طی سخنان اظهار کرد: اگر شهدا نبودند و از جان خودشان نمی‌گذشتند و در مقابل کفار و دشمنان مقاومت نمی‌کردند، امروز پایگاه‌های دینی کاملاً منهدم شده بودند. این خون شهدا بود که حرم‌ها، مساجد و حسینیه بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه کسانی که در راه خدا کشته شدند، اعمالشان هیچگاه از بین نمی‌رود، اظهار کرد: خدا بقای دین را با خون شهدا گره زده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نه تنها شهدا نظر کرده خدا هستند بلکه خانواده آن‌ها نیز همین ویژگی را دارند، ابراز کرد: خدای متعال در سوره بقره می‌فرماید ادب گفتار با شهید را داشته باشید و تاکید کرده که کسی که در راه جهاد شهید شد، را مرده ندانید. خدا می‌فرماید شهید زنده‌تر شده و به چشمه حیات وصل شده و به خدا رسیده است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: کسانی که در خط دین استقامت دارند و قدمی خلاف جاده انقلاب برنمی دارند، در راه شهدا هستند. کسانی که انتظار شهادت می‌کشند و برای حفظ انقلاب جان‌نثاری کرده و سختی‌ها و نگرانی را به جان می‌خرند و از انقلاب دفاع می‌کنند، رهروان حقیقی شهدا هستند و در نهایت به مقام شهادت می‌رسند.

سپس، مهدی خوش‌کلام، دبیر اجرایی یادواره شهدای سادات استان قم از برگزاری باشکوه قرائت دعای ندبه در صبح جمعه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

وی افزود: استان قم ۶۰۰ شهید سادات دارد که ۵۰۰ شهید در دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

دبیر اجرایی یادواره شهدای سادات ادامه داد: مراسم دعای ندبه هر سال و پیوسته با یادواره شهدای سادات در استان قم برگزار می‌شود و امسال نیز توفیق داریم ۲۴ دی‌ماه ساعت ۶ صبح با نوحه‌خوانی حاج عباس محمدی پور، مداح اهل‌بیت(ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مسجدمقدس جمکران میزبان خانواده معظم شهدا، نمازگزاران، مجاوران و تمام خانواده‌های ایران اسلامی از طریق شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده باشیم.

انتهای پیام
captcha