قدرت منطقه‌ای ایران، روسیه را نیازمند رابطه کرده است
کد خبر: 4030168
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

قدرت منطقه‌ای ایران، روسیه را نیازمند رابطه کرده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، روسیه را نیازمند به برقراری ارتباط با ایران کرده است، گفت: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهوری در مجلس دومای روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی کشورمان شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، اول بهمن ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: شواهد نشان می‌دهد ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارند به‌ طوری که حدود ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند و این کشور در شرایط حساس کنونی و با وجود تحریم‌ها علاقه‌مند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: وجود منافع مشترک انرژی و نظامی ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخودار است چرا که روسیه جزو کشور‌های صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیاز‌های ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایرانیان در عرصه اقتصادی باشد.

آل‌هاشم، تصریح کرد: سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور کشورمان در مجلس روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به تلاش سال‌های اخیر عربستان در عراق، افزود: این تلاش‌ها با هدف فتنه انگیزی در عراق انجام شده و بر اساس برخی آمارها بسیاری از تروریست های داعش که در عراق فعالیت می کردند توسط عربستان حمایت می شدند.

وی اظهار کرد: عربستان در جریان انتخابات اخیر پارلمانی عراق و بعد از انتخابات به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه افکنی بین گروه های سیاسی این کشور بود به گونه ای که اخیرا هشتک پادشاهی شرارت مملکت الشرع در عراق ترند شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ایجاد بی‌ثباتی در عراق و تلاش برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مقاومت در این کشور از دیگر اهداف عربستان است، گفت: عربستان پس از شکست ژئوپلتیکی داعش، با آگاهی خوب نسبت به جایگاه عراق در مبادلات قدرت در منطقه، به دنبال نقش آفرینی و نفوذ در حوزه های سیاسی، اقتصادی و بازسازی این کشور است.

آل‌هاشم، ادامه داد: عربستان می‌داند هرچقدر بیشتر در عراق نفوذ کرده و آن کشور را به ویژه در حوزه اقتصادی به خود وابسته کند، شرایط برای اجرای نقشه‌های آل سعود در منطقه مهیا می‌شود و نتیجه آن جز تفرقه افکنی و ایجاد بحران در عراق نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مرم قم در ۱۹ دی در خصوص محاسبات غلط استکبار و آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، یادآوری کرد: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دایمی استکبار به سرکردگی آمریکا، فهرستی از اشتباهات و شکست های راهبری آن ها نمایان می شود.

وی گفت: پیش بینی ثبات ایران در سال ۵۶ و جزیره ثبات خواندن این کشور تحت حکومت پهلوی که ۱۰ روز بعد از آن قیام بزرگ مردمی علیه این رژیم آغاز و بساط این حکومت برچیده شد، از جمله این اشتباهات است.

وی افزود: با اوج گیری قیام های مردمی، آمریکایی‌ها با بکارگیری ترفندهای مختلف از جمله ترغیب رژیم پهلوی به کشتار گسترده و بیشتر با توصیه ژنرال هایزر به قره باغی از فرماندهان آن زمان سعی در حفط حکومت این رژیم داشتند که این محاسبه غلط آن ها به دلیل نشناختن روحیه انقلابی مردم ایران انجام شد.

آل‌هاشم، اظهار کرد: شکست عملیاتی در طبس یا همان پنجه عقاب برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران که منجر به رسوایی سیاسی و نظامی شد، از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز، همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار کرد: بانوان باید از سبک زندگی این حضرت درس بگیرند و بالاترین درسی که می‌توان ار ایشان گرفت، درس عبودیت و اخلاص است چراکه اگر انسان با عبادت بیگانه باشد از سعادت دنیوی و اخروی بی نصیب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha